Přednášky: 1. Úvodní přednáška, bytové textilie všeobecně. 2. Podlahové krytiny, koberce, dělení, typologie, použití. 3. Ložní, stolní prádlo a přikrývky, peří a jiné výplně přikrývek. 4. Postele, matrace, spaní 5. Záclony, dekorační tkaniny - typologie, vhodnost použití, vlastnosti. 6. Potahové textilie, výroba, typologie. 7. Čalounictví klasické a současné, pěny a čalounické materiály. 8. Galanterní zboží. 9. Kůže, usně, výroba, dělení. 10. Kožené výrobky a kožešiny. 11. Pokrývky hlavy, výroba, typologie. 12. Role oděvu v sociálním vnímání, symbolika v odívání. 13. Neverbální komunikace pomocí oděvu, řízení vlastního vzhledu. 14. Etiketa v odívání, aneb první dojem. Cvičení: 1. Úvod, zadání mluvnických témat. 2. Opakování tkanin. 3. Opakování pletenin. 4. Koberce a ostatní textilní podlahové krytiny. 5. Ložní prádlo, přikrývky, výplně přikrývek. 6. Záclony, dekorační textilie - makroskopie. 7. Galanterie, stuhy, prýmky, knoflíky. 8. Kůže, usně, koženky - poznávací cvičení. 9. Kožešiny a umělé kožešiny - mikro a makroskopie. 10. Opakování plošných textilií, určování neznámých vzorků 11. Pokrývky hlavy, polotovary plstěných klobouků. 12. Řízení vlastního vzhledu - cvičení neverbální komunikace. 13. Etiketa odívání v praxi. 14. Zápočet.
|
Cílem předmětu je typologie textilního zboží (bytový textil, galanterie a kloboučnické výrobky), kůží, usní a kožených výrobků a teorie textilního zboží v souvislostech s životním stylem. Nedílnou součástí textilního zbožíznalství jsou praktické ukázky, identifikace textilního zboží.
Student dokáže identifikovat plošnou textilii, určit jakým způsobem byla vyrobena a jaké má přibližné užitné vlastnosti. Student ví, jak označit textilní zboží dle norem. Má základy sociální psychologie odívání (etiketa)
|