Vyučující
|
-
Picková Helena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Získávání praktických zkušeností při práci s dětmi, zejména v oblasti zájmové činnosti. Má formu vedení skupiny dětí v zájmových kroužcích nebo při pobytových akcích (školy v přírodě, letní tábory).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností
- Účast na výuce
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Pedagogické praktikum 2 je pokračováním zvolených aktivit Pedagogického praktika 1. Má funkci získávání praktických zkušeností při práci s dětmi, zejména v oblasti zájmové činnosti. Má formu vedení skupiny dětí v zájmových kroužcích nebo při pobytových akcích (školy v přírodě, letní tábory).
Projektování a řízení edukačního procesu. Komunikace. Pedagogický takt. Reflexe a sebereflexe.
|
Předpoklady
|
Vyhledání odpovídající praktické aktivity, zaregistrování na CPP.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia
Absolvování zaregistrované aktivity, vedení pedagogického deníku, závěrečný pohovor, při němž student prokáže schopnost orientace v problematice práce se školními dětmi. Od studenta se vyžaduje aktivní přístup, seznámení se s podrobnými instrukcemi CPP, dodržení všech stanovených termínů (registrace aktivity, uzavření předmětu).
|
Doporučená literatura
|
-
BĚLOHRADSKÁ,J. A KOL. Praktická příprava studentů učitelství,Liberec TUL..
-
Karnsová, Michelle. Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Praha, Portál 1994.
-
Rogge Jan-Uwe. Děti potřebují hranice, Praha, Portál 1996.
-
ZAPLETAL, Miloš. Velká encyklopedie her. 4, Hry ve městě a na vsi. Praha : Leprez, 1998..
-
Zapletal, Miloš. Vycházky a výlety s dětmi : zážitky, objevy, hry, zábava, poznání. Vyd. 1. Praha : Portál, 2003.
|