Vyučující
|
-
Hostašová Radmila, Mgr.
-
Picková Helena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Výuka všech předmětů v 5. třídách ZŠ a s ní spojené aktivity, činnosti výchovného charakteru a další učitelské činnosti. Kombinovaná forma studia - alespoň 1 týden praxe v ZŠ, třída není striktně vymezena.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností
- Účast na výuce
- 60 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Těžištěm souvislé praxe realizované je především výuka všech předmětů a s ní spojené aktivity, činnosti výchovného charakteru a další učitelské činnosti.
Projektování a řízení edukačního procesu. Komunikace. Pedagogický takt. Reflexe a sebereflexe.
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování všech předchozích forem praxí.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia
Absolvování pedagogických aktivit, svědomitá příprava a realizace pedagogických činností. Vedení pedagogické dokumentace (portfólio). Plnění dalších specifických úkolů zadaných didaktikem. Student se řídí podrobnými instrukcemi didaktika praxe a CPP.
|
Doporučená literatura
|
-
Bělohradská, J. a kol. Praktická příprava studentů učitelství. Liberec, TU 2001.
-
Cangelosi, J.S. Strategie řízení třídy. Praha, Portál 1994.
-
Karnsová, M. Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Praha, Portál 1994.
-
Kyriacou, Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha.
-
Maňák, J., Švec, V. Výukové metody. Brno, Paido 2003.
|