Vyučující
|
-
Kolařík Radek, doc. Ing. arch.
-
Stolín Petr, doc. Ing. arch.
-
Saffarian Saman, Ing. arch. Mag. arch.
-
Buček Jiří, doc. Ing. arch.
|
Obsah předmětu
|
Architektonické navrhování respektující zadání úkolu. Vztah návrhu k místu, účelu, kulturním a společenským souvislostem. Respektování materiálových a konstrukčních vztahů. Architektonický návrh a prezentace na pokročilé úrovni. 1. Analýza zadání 2. Analýza zadání 3. Koncept 4. Koncept 5. - 12. Rozpracování návrhu 13. Příprava prezentace 14. Příprava prezentace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta
- Účast na výuce
- 252 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 290 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Ateliérová výuka je vedena jako vertkální. Ateliér volně navazuje na předchozí semestr, je zadáván vedoucími architektonických ateliérů, osobnostmi české architektury. Studenti si vybírají jak vedoucího pedagoga, tak ateliérové zadání pro daný semestr, mohou se tak věnovat své specializaci. V magisterském studiu lze začít pracovat na souvislém tématu vedoucím k závěrečné diplomové práci. Převážně jsou zadávána jak urbanistická, tak architektonická řešení většího rozsahu a složitější typologie. Studenti se mohou aktivně zúčastňovat vypsaných architektonických soutěží lokálního i mezinárodního charakteru. V ateliérové tvorbě je kladen důraz na kreativní uchopení úkolu a aplikaci teoretických východisek studenta, jež jsou nedílnou součást analytické část projektu. Pro tento semestr je vybrán základní okruh témat pro občanské stavby s přesahem do veřejného prostoru. Architektonické navrhování respektující zadání úkolu. Vztah návrhu k místu, účelu, kulturním a společenským souvislostem. Respektování materiálových a konstrukčních vztahů. Architektonický návrh a prezentace na pokročilé úrovni. 1. Analýza zadání 2. Rešerše 3. Hledání formy 4. Tvorba konceptu 5.-12. Zpracování návrhu 13. Příprava prezentace 14. Prezentace Studijní literatura a studijní
schopnost samostatného řešení zadaného architektonického nebo urbanistického úkolu
|
Předpoklady
|
Nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta
Analýza úkolu, vyhledání relevantních příkladů inspirativních vzorů a srovnatelných prací jiných autorů, postupný vlastní návrh pod vedením pedagoga a samostatné konečné vypracování návrhu. Průběžné konzultace návrhu s pedagogy souvisejících kateder (Katedra teorie a dějin výtvarného umění a architektury, Katedra výtvarných umění, Katedra pozemního stavitelství, Katedra nosných konstrukcí). Obhajoba postupu prací při mezilehlých kritikách a obhajoba výsledného návrhu před grémiem vyučujících při závěrečné prezentaci.
|
Doporučená literatura
|
-
Books and magazines on architecture and fine arts (collection of the library of the Faculty of Art and Architecture of the TUL, c. 3000 titles focused mainly on modern and contemporary works..
-
Knihy a časopisy z oboru architektury a výtvarného umění (sbírka knihovny Fakulty umění a architektury TUL: cca 3000 titulů s těžištěm v oblasti moderní a současné tvorby..
|