Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Didaktika informatiky jako vědní obor 2. Výukové metody a formy v informatice 3. Pojmový aparát v informatice, učebnice informatiky 4. Hodnocení a klasifikace v informatice, žákovské portfolio 5. Technické, ekonomické a právní souvislosti 6. Informatika a digitální gramotnost v RVP ZV 7. Rozvoj digitální gramotnosti klíčově a průřezově 8. Informatika kolem nás 9. Základní práce s digitálními technologiemi a bezpečnost 10. Počítače v síti 11. Vyhledávání informací 12. Úprava obrázků a fotografií 13. Tvorba a úprava textů 14. Práce s daty v tabulkách 15. Informační systémy 16. Komunikace a sdílení dat 17. Prezentace dat 18. Kódování informací 19. Tvorba ikonických modelů 20. Převody modelů 21. Petriho sítě ve školním prostředí 22. Algoritmizace v běžném životě 23. Algoritmické úlohy bez počítače 24. Dětské programování 25. Testování v informatice 26. Bobřík informatiky 27. Plánování a tvorba školního kurikula 28. Zahraniční koncepty informatického kurikula ----- Rozsah přímé výuky pro kombinované studium: 16 hodiny/semestr
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Skupinová konzultace, Demonstrace dovedností studentů
- Účast na výuce
- 56 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 44 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Seznámit studenty se specifiky výuky informatiky, s aplikacemi pedagogických postupů v hodinách informatiky, s možnostmi transformace učiva, s obsahem RVP a příklady ŠVP.
Student má teoretické znalosti v oblasti možných postupů a metod při výuce informatiky; umí připravit aktivity k jednotlivým tematickým celkům učiva; umí si udělat přípravu na vyučovací hodinu; zná souvislosti výuky a oblastí práva, financí a techniky.
|
Předpoklady
|
úspěšně zakončené předměty Pedagogicko-psychologického modulu - 1. a 2. ročníku
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Kombinovaná zkouška, Analýza výkonů studenta, Ústní prezentace samostatné práce studenta
Zápočet: vypracování přípravy na jednu vyučovací hodinu, výstup s 20 minutovou aktivitou, aktivní účast na cvičení Zkouška: diskuse nad tématem ze sylabu a nad přípravou na hodinu
|
Doporučená literatura
|
-
kolektiv. Metodický portál RVP.
-
Vaníček J. Informatika pro ZŠ a víceletá gymnázia (3 díly + metodiky).
|