Vyučující
|
-
Kasperová Dana, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Kvalifikační práce, koncept diplomové práce, cíle, smysl. 2. Formální stránka diplomové práce (zadání, prohlášení, citační pravidla, grafika, odborný text, etika psaní). 3. Spolupráce s vedoucím diplomové práce, pravidla, kontakt, konzultace. 4. Projekt diplomové práce, struktura, odborný styl textu. 5. Možnosti a rizika netextových částí (tabulky, grafy, obrázky), technická stránka diplomové práce. 6. Hodnocení, posudky, jejich analýza a využití. 7. Obhajoba diplomové práce. Příprava, způsoby prezentace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje studenty se zásadami zpracování diplomové práce. Obsahem předmětu jsou témata zaměřená na konstrukci odborného textu s ohledem na specifičnost problematiky výzkumu ve vědách o výchově. Akcent je kladem na operacionalizaci cílů, formulaci problémů a interpretaci, finalizaci textu a na procedury spojené s obhajobou diplomové práce. Výstupem je vypracování a obhájení konceptu vlastní diplomové práce s tematickou literární rešerší.
Po splnění kurzu bude student schopen: 1. Porozumět obsahu předmětu Projekt diplomové práce 2 2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu 3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci projektu diplomové práce
|
Předpoklady
|
Student má základní znalosti z pedagogiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní prezentace samostatné práce studenta, Písemná práce
Prezentace a obhajoba (kolokvium) konceptu diplomové práce (téma, cíl, smysl, metoda, teoretická opora, terminologie, prameny, rizika, problémy; příp. výzkumný problém a možnosti řešení).
|
Doporučená literatura
|
-
AMERICAN PSYCHOLOGICAL ASSOCIATION. Publication Manual of the American Psychological Association. Washington, DC: American Psychological Asociation, 2010. ISBN 978-1-4338-0561-5.
-
ECO, U. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia, 1997. ISBN 80-7198-173-7.
-
HOLOUŠOVÁ, D., a kol. Jak psát diplomové a závěrečné práce. Olomouc: Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta, 1999. ISBN 80-7067-841-0.
-
KAPOUNOVÁ, J., KAPOUN, P. Bakalářská a diplomová práce: od zadání po obhajobu. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-271-0079-8.
-
NĚMEC, J. Standardy závěrečných prací pedagogických oborů. Pedagogická orientace, roč. 23, č. 4, s. 535-553. 2013.
-
PRŮCHA, J., ŠVAŘÍČEK, R. Etický kodex české pedagogické vědy a výzkumu. Pedagogická orientace, roč. 19, č. 2, s. 89-105. 2009.
-
SKUTIL, M., a kol. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-778-7.
|