Vyučující
|
-
Konvalinková Jana, MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy: 1. Základní výrazové prostředky hudby a pohybu. 2. Základní pohybové dovednosti, držení těla, harmonizace pohybů, využití prostoru a stylizace pohybu. 3. Spojení jednotlivých složek hudební výchovy s pohybem a poslechem hudby. 4. Spojení jednotlivých složek hudební výchovy s pohybem a poslechem hudby. 5. Spojení hudby s pohybem (písně a jiné hudební formy jsou doplňovány jednoduchým tanečním pohybem). 6. Spojení hudby s pohybem (písně a jiné hudební formy jsou doplňovány jednoduchým tanečním pohybem). 7. Spojení pohybu s hudbou (pohybová cvičení, pohybové a taneční hry jsou spojeny s hudebním doprovodem). 8. Spojení pohybu s hudbou (pohybová cvičení, pohybové a taneční hry jsou spojeny s hudebním doprovodem). 9. Hudebně pohybová improvizace. 10. Lidové hry s písničkami a pohybem. 11. Lidové hry s písničkami a pohybem. 12. Lidové hry s písničkami a pohybem. 13. Hudebně- pohybové aktivity pro rozvoj hrubé a jemné motoriky dítěte. 14. Hudebně- pohybové aktivity pro rozvoj hrubé a jemné motoriky dítěte.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace, Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností, Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta, Demonstrace dovedností studentů, Cvičení
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Hudebně- pohybový kurz studentům představí jak rozvíjet dětskou hudebně pohybovou aktivitu, vytvářet základní hudebně pohybové dovednosti, učit děti hudebně pohybovým projevům. Obohacovat dětské poznání, rozvíjet představivost a fantazii se schopností prostorové orientace (vpřed, vzad, vpravo, vlevo, nahoru, dolů, do kruhu, do středu), vytvářet vhodné prostředí pro radost z pohybu.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Praktická demonstrace získaných dovedností, Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta, Systematické pozorování studenta, Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia
100% účast na uceleném bloku výuky, praktický výstup.
|
Doporučená literatura
|
-
HERDEN, J., JENČKOVÁ, E., KOLÁŘ, J.. Hudba pro děti.. Praha, Karolinum, 1992. ISBN 80-7066-522-X.
-
JENČKOVÁ, E.. Hudba a pohyb ve škole. 2. vyd.. Hradec Králové: Tandem, 2005. ISBN 80-903115-7-1.
|