Vyučující
|
-
Kubištová Máčiková Adriana, MgA. Ph.D.
-
Slabáková Nikola, MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Veřejný mluvený projev, dovednosti, atikulace, verbální a neverbální komunikace. Dětská mluva a rozvoj řečových dovedností.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 22 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Verbální projev učitele, jakožto vzoru. Dětská rétorika. Komunikace verbální, nonverbální, pedagogická a vývojs ohledem na funkci hlasu, řeč, jazyk a slovní zásobu. Dechová, mluvnía artikulační cvičení, cvičení na rozvoj vyjadřování a rozšiřování slovní zásoby. Vady a poruchy řeči a hlasu, jejich náprava v mateřské škole před nástupem do 1. třídy ZŠ. Logopedie a foniatrie.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor
Požadavky k zápočtu: příprava vlastního textu, jeho správný technický a výrazový přednes
|
Doporučená literatura
|
-
LANGR, A.:. Úspěch veřejné promluvy. Praha 1993;.
-
Brabcová, R.:. Mluvený jazyk v teorii a praxi.
-
HÁLA, B. a kolektiv:. O mluveném slově. Praha1954;.
-
HOLASOVÁ, T.:. Umíte dobře mluvit? Praha 1992.
-
Holasová, T. Umíte dobře mluvit.
-
Hubáček, J. - Roztočilová, O. - Večeřová, I. - Svobodová, J.:. Český jazyk pro studující učitelství v 1.-4. ročníku základních škol.
-
KOHOUT, J. Rétorika. Praha 1996.
-
Kraus, J. Rétorika v dějinách jazykové komunikace.
|