Vyučující
|
-
Valkoun Vilém, Mgr.
-
Konvalinková Jana, MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Metodika práce s dětským pěveckým souborem v rámci výuky na 1. stupni ZŠ. Základy dirigování, tempo, dynamika, vyjádření výrazu. Hlasová a intonační příprava. Pěvecký rozsah a vývoj hlasu dětí madšího školního věku. Využití doprovodu dalších hudebních nástrojů, základy souborové hry. Práce s notovým materiálem, jeho úprava dispozicím souboru, interpreta. Dramaturgie repertoáru, technické zajištění a organizace koncertu, vystoupení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace, Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 18 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 14 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Metodika práce s dětským pěveckým souborem v rámci výuky na 1. stupni ZŠ. Základy dirigování, tempo, dynamika, vyjádření výrazu. Hlasová a intonační příprava. Pěvecký rozsah a vývoj hlasu dětí madšího školního věku. Využití doprovodu dalších hudebních nástrojů, základy souborové hry. Práce s notovým materiálem, jeho úprava dispozicím souboru, interpreta. Dramaturgie repertoáru, technické zajištění a organizace koncertu, vystoupení.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Získání dovedností pro práci s dětským sborem na ZŠ. Sborové rozezpívání, nácvik písně, organizace vystoupení, příprava na vystoupení, základy dirigování. Minimální 70% docházka.
|
Doporučená literatura
|
-
KOFROŇ, J. Učebnice intonace a rytmu. Supraphon, Praha 1974.
-
LÝSEK, F. Dětský sborový zpěv. SPN, Praha 1958.
-
STAŠEK, Č. Pěvecký soubor na ZŠ. Supraphon, Praha 1970;.
-
ZENKL, L. ABC hudební nauky. Praha 1984.
-
BROŽ, J. - KAŇÁK, M. Základy dirigování. Panton, Praha 1982.
|