Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Seznámení s malířskými technikami Transparentní barvy - jejich kombinace s kresbou, princip batiky Krycí barvy - malba temperou v kombinaci s koláží, valérová malba, modelace objemu, dekalk Výrazové možnosti barev Průběžné samostatné metodické zpracování praktických úkolů v seminářích, jejich zápis a odvození konkrétních zaměstnání s dětmi při pedagogické praxi
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Demonstrace, Pracovní činnosti (dílny)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 22 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje s malířskými vyjadřovacími prostředky a základními malířskými postupy. Výuka probíhá ateliérovou formou. Osnova: Seznámení s malířskými technikami a kompozicí (akvarel, kvaš, tempera, vaječná tempera, pastel, malba na podmalbu, kombinované techniky) Transparentní barvy - jejich kombinace s jinými materiály Krycí barvy - valérová malba, modelace objemu, Teorie a výrazové možnosti barev, komplementární barvy, míchání a lomení barev
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Kombinovaná zkouška, Písemná zkouška, Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia
Portfolio, metodický zápis a hodnocení praktických úkolů v seminářích, klasifikovaný písemný test
|
Doporučená literatura
|
-
CIKÁNOVÁ, K. Tužkou, štětcem nebo myší. Praha: Aventinum, 1998. ISBN 80-7151-031-9.
-
LOSOS, L. Techniky malby. Praha-Aventinum, 1992.
-
ROESELOVÁ, V. Linie, barva, tvar..
|