Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1.Didaktika a didaktika předškolní pedagogiky 2.Výchovně vzdělávací prostředky v předškolním věku 3.Využití didaktických prostředků 4.Předškolní vzdělávání jako příprava na počáteční vzdělávání
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Prezentace a obhajoba písemné práce
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 45 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 70 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
V rámci předmětu se studenti seznámí se základními pojmy z oblasti didaktiky. Předmět poskytuje informace o uvedené pedagogické disciplíně, jejím obsahu, vývoji a základních pojmech tj. cíle, obsah, organizační formy a metody vyučování aplikované pro předškolní vzdělávání.
V rámci předmětu se studenti seznámí se základními pojmy z oblasti didaktiky. Předmět poskytuje informace o uvedené pedagogické disciplíně, jejím obsahu, vývoji a základních pojmech tj. cíle, obsah, organizační formy a metody vyučování aplikované pro předškolní vzdělávání.
|
Předpoklady
|
Znalost speciálně pedagogické problematiky a navazujících disciplín získaná z dosavadního studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
Pro získání zápočtu student vypracuje seminární prácí na téma zadané vyučujícím předmětu a v rozsahu dle pokynů vyučujícího s cílem ověření znalostí studentů získaných samostudiem. Získání zápočtu je podmínkou účasti na zkoušce. Požadavky zkoušky stanoví vyučující předmětu.
|
Doporučená literatura
|
-
FICHNOVÁ, K. - SZOBIOVÁ, E. Rozvoj tvořivosti a klíčových kompetencí dětí. Praha, Portál, 2007. ISBN ISBN 978-80-7367-.
-
KOŤÁTKOVÁ, S. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha, Grada, 2005. ISBN 80-247-0852-3.
-
NELEŠOVSKÁ, A. Jak se děti učí hrou. Praha, Grada, 2004. ISBN 80-247-0815-9.
|