Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1.Terminologické vymezení 2. Edukační proces a aktivní možnosti využití zvuku a hudby 3. Edukační proces možnosti receptivního využití zvuku a hudby 4. Hudebně reedukační techniky a prostředky u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Prezentace a obhajoba písemné práce, Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra)
- Účast na výuce
- 18 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 32 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 40 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět poskytuje studujícím orientaci v možnostech využití hudebních reedukačních technik a muzikoterapeutických aktivit jako součásti psychohygieny a prevence sociálně patologických jevů. Studující se v rámci tohoto předmětu naučí cíleně aplikovat reedukační techniky ve výchovně vzdělávacím procesu u jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami.
Předmět poskytuje studujícím orientaci v možnostech využití hudebních reedukačních technik a muzikoterapeutických aktivit jako součásti psychohygieny a prevence sociálně patologických jevů. Studující se v rámci tohoto předmětu naučí cíleně aplikovat reedukační techniky ve výchovně vzdělávacím procesu u jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami.
|
Předpoklady
|
Znalost speciálně pedagogické problematiky a navazujících disciplín získaná z dosavadního studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
Pro získání zápočtu je nutná účast na semináři a vypracování seminární práce. Další požadavky specifikuje vyučující předmětu.
|
Doporučená literatura
|
-
FELBER, R. Muzikoterapie. Terapie zpěvem. Hranice:Fabula, 2005. ISBN 80-866000-24-6.
-
JEŽOWICZ, A. 21 tónový zpěv pro zdraví. Jablunkov:ŽHaZ, 2004.
-
KOLEKTIV AUTORŮ. Psychologické aspekty hudební výchovy. Olomouc:UP, 2001. ISBN 80-244-0405-2.
-
MORENO, J. J. Rozehrát svou vnitřní hudbu : muzikoterapie a psychodrama. Praha Portál, 2005. ISBN 80-7178-980-1.
-
POKORNÁ, P. Úvod do muzikoterapie pro speciální pedagogiku. Praha:SPN, 1982.
-
ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha, 2007. ISBN 978-80-7367-339-0.
-
ZELEIOVÁ, J. Muzikoterapia - dialóg s chvením : východiská, koncepty, principy a praktická aplikácia.. Bratislava SAV, 2002. ISBN 80-968279-6-0.
|