Vyučující
|
-
Palounková Zuzana, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Pohybová aktivita v předškolním věku 2. Výběr pohybových aktivit 3. Využití rytmu a hudby pro rozvoj pohybových aktivit
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Prezentace a obhajoba písemné práce, Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra)
- Účast na výuce
- 8 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 52 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět je zaměřen na zdůraznění významu pohybu jako jednoho z neopominutelných prvků ve výchově předškolních dětí. Cílem předmětu je praktické osvojení základních metod, které vedou u předškolních dětí k osvojení základních pohybových vzorců a získání radosti z pohybu.
Předmět je zaměřen na zdůraznění významu pohybu jako jednoho z neopominutelných prvků ve výchově předškolních dětí. Cílem předmětu je praktické osvojení základních metod, které vedou u předškolních dětí k osvojení základních pohybových vzorců a získání radosti z pohybu.
|
Předpoklady
|
Znalost speciálně pedagogické problematiky a navazujících disciplín získaná z dosavadního studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Pro získání zápočtu je nutná účast na semináři a vypracování seminární práce. Další požadavky specifikuje vyučující předmětu.
|
Doporučená literatura
|
-
DVOŘÁKOVÁ, H. Didaktika tělesné výchovy nejmenších dětí a dětí s hendikepy.. Praha:UK, 2000. ISBN 80-7290-005-6.
-
DVOŘÁKOVÁ, H. Pohybem a hrou rozvíjímeosobnost dítěte. Praha:Portál, 2002. ISBN 80-7178-693-4.
-
GUILLAUD, M. Relaxace v mateřské škole: program relaxačních činností a her na celý rok.. Praha:Portál, 2006. ISBN 80-7367-162-X.
-
LÖSSL, J. Rytmická, pohybová a taneční výchova mladšího žactva. Praha:NIPOS-ARTAMA, 2007. ISBN 978-80-7068-214-2.
|