Vyučující
|
-
Kliment Pavel, PhDr. Ph.D.
-
Brzáková Beksová Kateřina, ThDr. Th.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Osvojení praktických dovedností ve speciální pedagogice 2. Výběr vhodného zařízení pro realizaci supervize odborné praxe 3. Realizace mikrovýstupů 4. Supervizní seminář formou skupinové supervize
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Prezentace a obhajoba písemné práce
- Účast na výuce
- 34 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Supervizi je třeba vnímat jako způsob korekce profesionálního a profesního chování a jako nástroj osobního i profesního růstu pedagoga. Cílem praktické výuky je, aby si studenti osvojili praktické dovednosti ve vybrané oblasti speciální pedagogiky.
Supervizi je třeba vnímat jako způsob korekce profesionálního a profesního chování a jako nástroj osobního i profesního růstu pedagoga. Cílem praktické výuky je, aby si studenti osvojili praktické dovednosti ve vybrané oblasti speciální pedagogiky.
|
Předpoklady
|
Znalost speciálně pedagogické problematiky a navazujících disciplín získaná z dosavadního studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Pro získání zápočtu je nutná účast na supervizním semináři a zpracování semestrální práce. Další požadavky specifikuje vyučující předmětu. V případě distanční výuky: účast na prezenční výuce, účast na GoogleMeet setkáních, vypracování seminární práce na zadané téma
|
Doporučená literatura
|
-
HAVRDOVÁ, Z., HAJNÝ, M. Praktická supervize. Praha: Galén, 2008. ISBN 978-80-7262-532-1.
-
HAWKINS, P., SHOHET, R. Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-715-9.
-
THOLSTRUPOVÁ, C. Integrativní přístupy k supervizi. Praha: Triton, 2004. ISBN 80-7254-582-5.
|