Vyučující
|
-
Nádvorníková Lenka, Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Obecná a teoretická východiska, základní pojmy (prevence, sociální prevence, primární, sekundární, terciární prevence, specifika preventivního působení na lidi s psychickými problémy) 2. Sociální prevence - její formy, realizace, a možnosti při práci s rizikovými jedinci a skupinami 3. Kompetence a kooperace jednotlivých zařízení či orgánů v preventivní a profylaktické činnosti
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Prezentace a obhajoba písemné práce
- Účast na výuce
- 8 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 22 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studentům je podán přehled metod, forem, způsobů, organizací a institucí zabývajících se preventivními programy v sociální oblasti.
Studentům je podán přehled metod, forem, způsobů, organizací a institucí zabývajících se preventivními programy v sociální oblasti.
|
Předpoklady
|
Znalost sociální problematiky a navazujících disciplín získaná z dosavadního studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Pro získání zápočtu je nutná účast na semináři a zpracování semestrální práce. Další požadavky specifikuje vyučující předmětu.
|
Doporučená literatura
|
-
BUCHOTVÁ, B., A KOL. Nezaměstnanost. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-9006-8.
-
KALINA, K. Terapeutická komunita. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2449-2.
-
MATOUŠEK, O., A KOL. Sociální služby. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-310-9.
-
MATOUŠEK, O. Základy sociální práce. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-473-7.
|