Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Odborná terminologie 2. Neziskový sektor, neziskové organizace 3. Postavení, funkce, metody a pravidla fundraisingu v ČR 4. Jednání s různými typy dárců 5. Tvorba fundraisingového plánu 6. Vypracování žádosti o grant, projektové řízení
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Prezentace a obhajoba písemné práce
- Účast na výuce
- 8 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 22 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem disciplíny je vybavit studenta kompetencemi pro zajišťování všech typů zdrojů pro činnost organizace v sociální sféře, s důrazem na nestátní neziskové organizace.
Cílem disciplíny je vybavit studenta kompetencemi pro zajišťování všech typů zdrojů pro činnost organizace v sociální sféře, s důrazem na nestátní neziskové organizace.
|
Předpoklady
|
Znalost sociální problematiky a navazujících disciplín získaná z dosavadního studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Pro získání zápočtu je nutná účast na semináři a zpracování semestrální práce. Další požadavky specifikuje vyučující předmětu.
|
Doporučená literatura
|
-
BOUKAL, P. Fundraising pro neziksové organizace. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4487-2.
-
MOLEK, J. Marketing sociálních služeb. Praha: VÚPSV, 2009. ISBN 978-807-4160-264.
-
NORTON, M. Praktický průvodce fundraisingem pro neziskové organizace. Praha: Nadace VIA, 2003.
-
POLAČKOVÁ, Z. Fundraisingové aktivity. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-694-2.
-
ŠEDIVÝ, M. Úspěšná nezisková organizace. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2707-3.
-
ŠIMKOVÁ, E. Management a marketing v praxi neziskových organizací. Hradec Králové: Gaudeamus, 2009. ISBN 978-807-4350-122.
|