Předmět: Fundraising pro sociální sféru

« Zpět
Název předmětu Fundraising pro sociální sféru
Kód předmětu KSS/ZUF
Organizační forma výuky Individuální konzultace + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Četnost výuky jedenkrát v akademickém roce
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Jihlavec Jan, Mgr. DiS.
Obsah předmětu
1. Odborná terminologie 2. Neziskový sektor, neziskové organizace 3. Postavení, funkce, metody a pravidla fundraisingu v ČR 4. Jednání s různými typy dárců 5. Tvorba fundraisingového plánu 6. Vypracování žádosti o grant, projektové řízení

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Prezentace a obhajoba písemné práce
  • Účast na výuce - 8 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 22 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 30 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem disciplíny je vybavit studenta kompetencemi pro zajišťování všech typů zdrojů pro činnost organizace v sociální sféře, s důrazem na nestátní neziskové organizace.
Cílem disciplíny je vybavit studenta kompetencemi pro zajišťování všech typů zdrojů pro činnost organizace v sociální sféře, s důrazem na nestátní neziskové organizace.
Předpoklady
Znalost sociální problematiky a navazujících disciplín získaná z dosavadního studia.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Pro získání zápočtu je nutná účast na semináři a zpracování semestrální práce. Další požadavky specifikuje vyučující předmětu.
Doporučená literatura
  • BOUKAL, P. Fundraising pro neziksové organizace. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4487-2.
  • MOLEK, J. Marketing sociálních služeb. Praha: VÚPSV, 2009. ISBN 978-807-4160-264.
  • NORTON, M. Praktický průvodce fundraisingem pro neziskové organizace. Praha: Nadace VIA, 2003.
  • POLAČKOVÁ, Z. Fundraisingové aktivity. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-694-2.
  • ŠEDIVÝ, M. Úspěšná nezisková organizace. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2707-3.
  • ŠIMKOVÁ, E. Management a marketing v praxi neziskových organizací. Hradec Králové: Gaudeamus, 2009. ISBN 978-807-4350-122.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr