Vyučující
|
-
Thelenová Kateřina, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do výzkumu, základní terminologie 2. Proces výzkumu 3. Formy výzkumu v sociální práci 4. Projektování kvantitativního a kvalitativní výzkumu 5. Možnosti a prezentace výsledků výzkumu 6. Etika výzkumu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Prezentace a obhajoba písemné práce, Problémové metody (badatelské, výzkumné), Skupinová konzultace
- Účast na výuce
- 8 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 22 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem disciplíny je seznámit studenty se specifiky výzkumu realizovaného v intencích sociální práce. Základním východiskem bude porozumění parametrům výzkumu sociologického a výzkumu v sociálních vědách obecně.
Cílem disciplíny je seznámit studenty se specifiky výzkumu realizovaného v intencích sociální práce. Základním východiskem bude porozumění parametrům výzkumu sociologického a výzkumu v sociálních vědách obecně.
|
Předpoklady
|
Znalost sociální problematiky a navazujících disciplín získaná z dosavadního studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Pro získání zápočtu je nutná účast na semináři a zpracování semestrální práce. Další požadavky specifikuje vyučující předmětu.
|
Doporučená literatura
|
-
DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0139-7.
-
GIDDENS, A. Sociologie. Praha: ARGO, 1999. ISBN 80-7203-124-4.
-
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 978-80-7367-485-4.
-
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-247-1369-4.
-
REICHEL, J. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3006-6.
-
SOCHŮREK, J., SLUKOVÁ, K. Stručný úvod do základů metodologie. Liberec: TUL, 2012. ISBN 978-80-7372-943-1.
|