Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
V rámci konceptu aktivního životního stylu studentů dochází od akademického roku 2013/14 k modularizaci předmětu (modul zdravotní, pohybový a kontrolní/evaluační). A) Zdravotní modul: Zdravotní modul představuje předání základních teoretických poznatků k problematice pozitivního vztahu pohybové aktivity ke zdraví každého jedince. Realizován je formou diskuse a odkazů na příslušný webový portál KTV FP TUL. Důležitou součástí webové podpory jsou poznatky sportovní medicíny související s realizací pohybové aktivity a poskytováním první pomoci. Cílem modulu je zvýšit motivaci studentů k osvojování si základních poznatků souvisejících s aktivním životním stylem a tím přispět ke snížení potencionálního rizika výskytu civilizačních onemocnění. B) Pohybový modul: Kurz je zaměřen na získání teoretických vědomostí a praktických dovedností nezbytných pro vedení vodáckého kurzu - příprava na kurz, technologie, technika jízdy, kilometráž a obtížnost vodních toků, režim plavby, pohyb v náročnějším vodním terénu, nebezpečí na vodě, záchrana na vodě, táboření a vaření, kulturně poznávací činnost spjatá s okolím řeky. C) Evaluační modul: Evaluace inovované výuky studenty probíhá formou dotazníkového šetření, které poskytuje zpětnou vazbu ohledně spokojenosti s obsahem a formou výukových předmětů. Cílem je na základě kvalitního systému vnitřního hodnocení provést případné korekce až do finální podoby inovované výuky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností
- Účast na výuce
- 56 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Kurz je zaměřen na získání teoretických vědomostí a praktických dovedností nezbytných pro vedení vodáckého kurzu - příprava na kurz, technologie, technika jízdy, kilometráž a obtížnost vodních toků, režim plavby, pohyb v náročnějším vodním terénu, nebezpečí při vodní turistice. Pro možnost absolvování kurzu musí být student plavec. Nutná je přihláška přes web KTV a zaplacení zálohy.
Student bude schopen správného technického provedení při pohybu na kanoi nebo raftu.
|
Předpoklady
|
Základní pohybové dovednosti odpovídající věkové charakteristice studenta.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Systematické pozorování studenta
Osvojení předepsaných dovedností pro pohyb v náročnějším vodním terénu.
|
Doporučená literatura
|
-
Bílý, M., Kračmar, B., Novotný, P. Kanoistika. Praha: Grada, 2001..
-
DOLEŽAL, T. Základy kanoistiky a vodní turistiky. Praha : UK, 1991..
-
NEUMAN, J. Turistika a sporty v přírodě. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-391-9. &, &.
|