Název předmětu | Didaktika anglického jazyka 1 |
---|---|
Kód předmětu | KAJ/DI1RS |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Více detailů na: prezenční studium - https://docs.google.com/document/d/1YQMdMgeR1RksIexEVUkmSVUqEh9ZMYWud27C63HOfPk/edit kombinované studium - https://docs.google.com/document/d/17uxscLBJTMDSBV4Z_tUrhyI3LUhYybTKWQPVzxBP8mc/edit https://elearning.tul.cz/course/view.php?id=11569 Obecný obsah a opory: Prezenční studium (14 týdnů výuky, 1 přednáška + 1 seminář) 1. Didaktika anglického jazyka: základní termíny, metody, strategie, žák a jeho proměnné (včetně kognitivních variabilit) - přednáška 2. Didaktika anglického jazyka: základní termíny, metody, strategie, žák a jeho proměnné (včetně kognitivních variabilit) - seminář 3. Jazyk ve třídě (včetně instrukcí), vedení třídy - přednáška 4. Jazyk ve třídě (včetně instrukcí), vedení třídy - seminář 5. Plánování hodiny (průběh, fáze, cíle hodiny) - přednáška 6. Plánování hodiny (průběh, fáze, cíle hodiny) - seminář 7. Výuka jazyka - slovní zásoba - přednáška 8. Výuka jazyka - slovní zásoba - seminář 9. Výuka jazyka - gramatika - přednáška 10. Výuka jazyka - gramatika - seminář 11. Výuka jazykového systému - slovní zásoba/gramatika - přednáška 12. Výuka jazykového systému - slovní zásoba/gramatika - seminář 13. Jazykové uvědomělost/povědomí. Socio-kulturní aspekty výuky anglického jazyka. Procvičování (nového) jazyka - přednáška 14. Jazykové uvědomělost/povědomí. Socio-kulturní aspekty výuky anglického jazyka. Procvičování (nového) jazyka - seminář Kombinované studium: Podle počtu výukových bloků budou témata rozdělena na cca tři - čtyři celky. Obsahově bude pokryto to stejné, co u denního studia. 1. Didaktika anglického jazyka: základní termíny, metody, strategie, žák a jeho proměnné (včetně kognitivních variabilit) 2. Plánování hodiny (průběh, fáze, cíle hodiny). Jazyk ve třídě (včetně instrukcí), vedení třídy. 3. Výuka jazyka - slovní zásoba/gramatika 4. Jazykové uvědomělost/povědomí. Socio-kulturní aspekty výuky anglického jazyka. Procvičování (nového) jazyka. Základní literatura: Gower, Roger, et al. 2005. Teaching Practice Handbook. Oxford: Macmillan. Harmer, Jeremy. 2015. The practice of English Language Teaching. Harlow: Pearson Education Limited. Scrivener, Jim. 2011. Learning Teaching. London: Macmillan. Ur, P. 2012. A Course in Language Teaching. Cambridge, New York: CUP Doporučená literatura: Brown, Douglas. 2014. Principles of Language Learning and Teaching. Fourth edition. Pearson Longman. Doff, Adrian. 1992. Teach English. Teacher's Workbook. Trainer's Handbook. Cambridge: Cambridge University Press. Celce-Murcia, Marianne. 2014. Teaching English as a Second or Foreign Language. Boston: Heinle Cengage Learning. Hancock, Mark. 2013. Singing Grammar. Cambridge: CUP. Janíková, Věra. 2011. Výuka cizích jazyků. Praha: Grada Publishing. Choděra, Radomír. 2013. Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. Praha: Academia. Další: Gower, R. D.; Philips, D.; Walters, S. (1995). Teaching Practice Handbook. Oxford: Heinemann. Harmer, J. (2002). The Practice of English Language Teaching. Harlow: Longman. Literatura a další zdroje budou pravidelně umisťovány na MOODLE https://elearning.tul.cz/course/view.php?id=11569
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Prohloubení a rozšíření znalostí moderních zásad prezentace, procvičování a upevňování učiva v oblasti gramatiky a slovní zásoby. Seznámení s metodami prezentace sociokulturního prostředí a reálií zemí mluvících cílovým jazykem. Porozumění vztahům mezi teorií a praxí výuky anglického jazyka prostřednictvím reflexe a analýzy vlastní zkušenosti v roli žáka, výukové činnosti během průběžné pedagogické praxe a cílených náslechů v rámci výstupů/mikrovýstupů, ať už při DI1NM či při pedagogické praxi. Využití teoretických poznatků a praktické zkušenosti k efektivnímu plánování výuky v hodině AJ s postupem od jednotlivých aktivit k plánování celé hodiny
Postupná didaktická příprava v předmětech DI1NM až DI4NM vede ke způsobilosti vyučovat anglický jazyk na druhém stupni ZŠ či na školách středních. |
Předpoklady |
Kurz předpokládá znalosti základů didaktiky anglického jazyka získané během bakalářského studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Prezenční studium: - účast na hodině (povoleny maximálně dvě absence. Nutné informovat vyučujícího o plánované absenci předem.) - aktivní účast na hodině (včetně úkolů zadávaných extra). - průběžný projekt: přečíst si vědecký odborný článek umístěný na Moodle týkající se tématů kurzu + obsah článku diskutovat na následujícím setkání. - průběžný projekt: mikrovýstup + zpětná vazba na mikrovýstup jiného studenta/jiné studentky; mikrovýstup (podklady k mikrovýstupu) nahrát na: denní studenti - https://drive.google.com/drive/folders/1PVEQQxhi4GelJwiOkwn-WRt25JRAOBjS?ths=true kombinovaní studenti - https://drive.google.com/drive/folders/1wfrq9SjjZ1vfEtk_uhJDbaSpwlUKq9ux?ths=true zpětná vazba: prezenční studium - https://docs.google.com/document/d/1YQMdMgeR1RksIexEVUkmSVUqEh9ZMYWud27C63HOfPk/edit kombinované studium - https://docs.google.com/document/d/17uxscLBJTMDSBV4Z_tUrhyI3LUhYybTKWQPVzxBP8mc/edit - zápočtový test (v průběhu kurzu (min. 70 %) a na konci kurzu (min. 70%)) Kombinované studium: Pro studenty kombinovaného studia platí stejná pravidla jako pro denní studenty. Literatura a další zdroje (viz Literatura a Obsah, opory) budou pravidelně umisťovány na MOODLE - je třeba sledovat Moodle https://elearning.tul.cz/course/view.php?id=11569 |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|