Vyučující
|
-
Khodaverdi Neda, Mgr. Ph.D.
-
Koutská Iva, PhDr. Ph.D.
-
Peldová Petra, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Program Denní studium (14 týdnů, 1 hodinový seminář, nebo 7 týdnů (každý lichý/sudý), 2 hodinový seminář) 1. Testování: typy testů, tvoření testů 2. Hodnocení: účel a techniky 3. Zdroje a materiály pro výuku aj: výběr a hodnocení 4. Motivace, aktivizační metody a strategie motivování 5. Výukové metody: pre-metodická a post-metodická doba 6. Rozvoj kulturního povědomí. 7. Rozvoj autonomie žáka Kombinované studium: Podle počtu výukových bloků budou témata rozdělena na cca tři - čtyři celky. Obsahově bude pokryto to stejné, co u denního studia.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra), Demonstrace dovedností studentů, Seminář, E-learning, Samostudium studentů
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce)
- 23 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je seznámit studenty se zásadami hodnocení a testování včetně přípravy testů a jejich využití v praxi. Pozornost je věnována přípravě výukového materiálu a jeho adaptace, povzbuzení a udržení motivace žáků a rozvoji autonomie žáka při výuce. Studenti dále rozvinou svůj přehled o vývoji teorií učení, vývoji metod výuky anglického jazyka a přístupů a budou také pracovat s tématem kulturního povědomí.
Postupná didaktická příprava v předmětech Didaktika anglického jazyka 1 až Didaktika anglického jazyka 4 vede ke způsobilosti vyučovat anglický jazyk na druhém stupni ZŠ či na školách středních. V kurzu 1 zapojeno/a sebehodnocení/sebereflexe, 2 vrstevnické hodnocení v malých skupinách, 3 různorodé reflexivní techniky, 4 mikrovýstup nevyužíván.
|
Předpoklady
|
Splnění předmětu Didaktika anglického jazyka 1 a Didaktika anglického jazyka 2
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Praktická demonstrace získaných dovedností, Systematické pozorování studenta, Ústní prezentace samostatné práce studenta, Test
Prezenční studium: - účast na hodině (povolena jedna absence) - aktivní účast na hodině (včetně úkolů zadávaných extra). Průběžný projekt: -přečíst si vědecký odborný článek umístěný na Moodle týkající se tématů kurzu. Obsah přečteného bude diskutován v rámci semináře (s možností zadání jako extra práce) -mikrovýstup + zpětná vazba na mikrovýstup jiného studenta/jiné studentky Zápočtové testy: - midterm - final Z důvodu malého počtu setkání je možné snížit počet testů po domluvě s vyučujícími. POZOR! Mikrovýstup bude nahrán/nahrazen videem z výuky (v hodině aj vedené studentem), pokud nelze - nutná konzultace s vyučujícím předmětu; s videem nebude bez souhlasu studenta nijak dále nakládáno a nahrávka bude po rozboru smazána (pakliže nebude se studentem dohodnuto jinak). Systém hodnocení je kriteriální: praktická část (50 bodů) - mikrovýstup (15 bodů): obsah a kreativita (5 bodů) + práce s časem (5 bodů) + týmová práce (5 bodů); reflexe (15 bodů); plán aktivity (15 bodů): odevzdáno včas (5 bodů) + odevzdán správně digitálně (5 bodů) + obsah (5 bodů); účast (5 bodů) teoretická část (50 bodů) - jedna šance na opravný termín; průběžný (25 bodů) + závěrečný (25 bodů)/nebo jinak dle dohody Pozor: nutné dosáhnout alespoň 70% celkově Poznámka: jedna absence povolena.
|
Doporučená literatura
|
-
Alderson, Charles, Clapham, Caroline, and Dianne Wall. Language Test Construction and Evaluation. Cambridge: CUP, 1995.
-
Bachman, Lyle, and Barbara Damboeck. Language Assessment for Classroom Teachers. Oxford: Oxford University Press, 2018.
-
Bachman, Lyle. Fundamental Considerations in Language Testing. Oxford: Oxford University Press, 1990.
-
Byram, Michael, and Hu Adelheit. Routledge Encyclopaedia of Language Teaching and Learning. New York: Routledge, 2013.
-
Celce-Murcia, Marianne. Teaching English as a Second or Foreign Language. Boston: Heinle Cengage Learning, 2014.
-
Corbett, John. Intercultural Language Activities. Cambridge: Cambridge University Press., 2010.
-
Dörnyei, Zoltán. Motivational strategies in the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 2001.
-
Eunice, Eunhee, Jang. Focus on Assessment. Oxford: Oxford University Press, 2014.
-
Gower, Roger, et al. Teaching Practice Handbook. Oxford: Macmillan, 2005.
-
Harmer, J. The Practice of English Language Teaching. Harlow, 2015.
-
Howatt, Anthony, and Henry Widdowson. A History of ELT. Oxford: Oxford University Press, 2004.
-
McNamara, Tim. Language Testing. Oxford: Oxford University Press, 2000.
-
Morrison, Brian, and Diego Navarro. The Autonomy Approach. Delta Publishing, 2014.
-
NORTON, Julie a BUCHANAN, Heather (ed.). The Routledge handbook of materials development for language teaching.. Routledge handbooks in applied linguistics. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2022. ISBN 978-0-8153-8257-7.
-
Popova, Maria, and David Seymour. 700 Classroom Activities. London: Macmillan Education, 2005.
-
SCALA, Carmela B. (ed.). How to actively engage our students in the language classes. Series in education. Wilmington: Vernon Press, 2023.
-
Scrivener, J. Learning Teaching. London, 2011.
-
Scharle, Agota, and Anita Szabó. Learner Autonomy. Cambridge: Cambridge University Press., 2005.
-
Ur, Penny. A Course in Language Teaching.. Cambridge, New York: CUP, 2012.
|