Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Class 1 Úvod Class 2 Common Study Habits Vs Effective Learning Class 3 Retrieval Practice: Testing as a Learning Tool Class 4 Spacing and Interleaving Class 5 Embracing Difficulties: Reflection, elaboration, and making connections to prior knowledge Class 6 Avoiding Illusions of Knowing Class 7 Test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Seminář, E-learning
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je pomoci studentům orientovat se ve studiu anglofonních studií na straně jedné, a obecně na Fakultě přírodovědně-humanitní a pedagogické na straně druhé, a to tak, aby si uvědomili nezbytnost své vlastní aktivní účasti na vyučovacím procesu. Studenti si osvojí strategie vedoucí ke zlepšení jazykových kompetencí a vhodné metody a techniky řízení a plánování vlastního studia. Program předmětu klade také důraz na rozvoj dovedností kritického čtení, které studentům umožní porozumět, analyzovat, reprodukovat a zhodnotit různé typy textů.
Studenti by si měli osvojit schopnost efektivně plánovat své studium. Měli by dokázat rozlišovat mezi efektivními a neefektivními studijními metodami a přístupy. Budou schopni aplikovat metodu 'spacing' a 'interleaving' pro hlubší porozumění a flexibilní využití znalostí. Studenti by měli dokázat využívat ověřené techniky pro efektivní přípravu na zkoušky a testy a udržet si získané znalosti i v dlouhodobém horizontu. V neposlední řadě se studenti naučí na základní úrovni analyticky a kriticky rozebírat a hodnotit různé typy textů.
|
Předpoklady
|
Získané způsobilosti: Studenti by si měli osvojit schopnost efektivně plánovat své studium. Měli by dokázat rozlišovat mezi efektivními a neefektivními studijními metodami a přístupy. Budou schopni aplikovat metodu 'spacing' a 'interleaving' pro hlubší porozumění a flexibilní využití znalostí. Studenti by měli dokázat využívat ověřené techniky pro efektivní přípravu na zkoušky a testy a udržet si získané znalosti i v dlouhodobém horizontu. V neposlední řadě se studenti naučí na základní úrovni analyticky a kriticky rozebírat a hodnotit různé typy textů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Test
Pro úspěšné splnění musí studenti: - zapsat se do příslušného e-learningového kurzu - pravidelně sledovat a studovat materiály dostupné v e-learningovém kurzu - aktivně se účastnit aktivit během výuky v průběhu celého semestru - vytvořit a přednést krátkou prezentaci na zadané téma - účastnit se všech hodin (povoleny jsou 2 absence, které musí být omluveny e-mailem) - dosáhnout alespoň 70 % v závěrečném testu (2 pokusy)
|
Doporučená literatura
|
-
Brown, D. 2002. Strategies for Success: A Practical Guide to Learning English. Longman. .
-
Brown, P., and Henry L. Roediger III. 2014. Make It Stick. The Belknap Press of Harvard University Press. .
-
Constant, L., and Brian V. Street. 2014. The Routledge Companion to English Studies. Routledge. .
-
Dalon, B., and Wendy Ratner. 2002. Reading between the Lines. LearningExpress. .
|