| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Pražáková Martina, Mgr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
         
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující  metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra), Problémové metody (badatelské, výzkumné), Demonstrace dovedností studentů, Cvičení, Samostudium studentů
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 6 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 5 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Studenti v tomto návazném kurzu rozvíjí své schopnosti realizace klasických a aktivizačních metod ve výuce přírodopisu a biologie.
                 
                Připravit vyučovací hodinu, exkurzi a laboratorní cvičení. Vytvářet vyučovací materiály a pomůcky.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                nespecifikováno
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Ústní zkouška, Praktická demonstrace získaných dovedností
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Studenti si osvojí principy klasických a aktivizujících metod výuky. Studenti rozvíjí dovednosti realizovat aktivizující metody výuky, jako jsou diskuze, inscenační a situační metody, heuristické metody a didaktické hry ve výuce přírodopisu a biologie.   Studenti zpracují a reflektují plán výuky s kombinací klasických i aktivizačních metod ve výuce přírodopisu a biologie.   Průběžné hodnocení přípravy a aktivity na cvičeních, hodnocení písemného shrnutí základních informací a případových studiích prezentovaných v práci na cvičeních (zápočet). Ústní zkouška zaměřená na prezentaci a obhajobu vybraných problémů výuky. 
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    ALTMANN, A., HORNÍK, F. Vybrané kapitoly z didaktiky biologie II.. Vyd. 1. Praha: SPN. 135 s., 1986. 
                
 
            
                
                - 
                    PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0367-4.
                
 
            
                
                - 
                    PODROUŽEK, L. Úvod do didaktiky předmětů o přírodě a společnosti. 1. vyd., Plzeň, ZČU. 146 s., 1998. ISBN 80-7082-431-X.
                
 
            
                
                - 
                    ŠVECOVÁ, M., ČÍŽKOVÁ V., RŮŽKOVÁ I., STOKLASA J. Cvičení z didaktiky biologie I.. Praha: Univerzita Karlova, Karolinum, 89 s., 2000. 
                
 
            
         
         
         
     |