| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Pražáková Martina, Mgr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Sodomková Martina, Ing. et Ing.
                
 
            
                - 
                    Jančaříková Kateřina, doc. PhDr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Přednášky: 1. Organizační formy I: Klasická vyučovací hodina. Teorie didaktických situací podle Brousseaua. 2. Organizační formy výuky II: Laboratorní práce. 3. Organizační formy výuky III: Integrovaná výuka (science, STEM, STEAM). Projektové vyučování. 4. Organizační formy výuky IV: Exkurze. Organizace výuky, metody výuky, proces tvorby ve výuce. Náslech výuky biologie. 5. Organizační formy výuky V: Exkurze. Organizace výuky, metody výuky, proces tvorby ve výuce. Náslech výuky biologie. 6. Reflexe sledované výuky, diskuze a rozbor hodiny. 7. Reflexe sledované výuky, diskuze a rozbor hodiny. 8. Příprava na vyučovací hodinu I: Fotosyntéza (ZŠ). 9. Příprava na vyučovací hodiny II: Buňka (ZŠ). 10. Příprava na vyučovací hodiny III: Úvod do genetiky (SŠ). 11. Příprava na vyučovací hodiny IV: Změny klimatu (SŠ). 12. Příprava na vyučovací hodiny V: téma dle vlastního výběru. 13. Příprava na vyučovací hodiny VI: téma dle vlastního výběru. 14. Rezerva. 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Aktivizující  metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra), Cvičení
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 28 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 14 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na souhrnný test
                        - 10 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Studijní předmět rozvíjí obsah předmětu Didaktika biologie. Na cvičeních je cílem učit studenty aktivně plánovat výuku na základních a středních školách, v přírodopisu a biologii. Studenti rozšiřují své dosavadní znalosti v oblasti plánování organizačních forem výuky, učebních témat a mezioborových vazeb. Jsou vedeni k reflektování vlastních pedagogických znalostí obsahu (PCK) a kooperaci při přípravě učebního procesu.
                 
                
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                nespecifikováno
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Test
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Vypracování zadaných úkolů. Zápočtový test.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    CHOCHOLOUŠKOVÁ, Z. a MULLEROVÁ HAJEROVÁ, L. Didaktika biologie ve vztahu mezi obecnou a oborovou didaktikou.. Plzeň: Západočeská univerzita, 2019. 
                
 
            
                
                - 
                    JANČAŘÍKOVÁ, K., A. JANČAŘÍK, 2022.  How to Teach Photosynthesis? Sustainability 2022, 14(20), 13529.. 2022. 
                
 
            
                
                - 
                    PAVLASOVÁ, L. a kol. Přírodovědné exkurze ve školní praxi. Praha: Univerzita Karlova: Pedagogická fakulta, 2015. ISBN 978-80-7290-807-3.
                
 
            
         
         
         
     |