| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Hejsková Pavlína, Mgr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Semináře: 1.   Co je vlastně projekt? 2.   Historie a současnost projektového vyučování ve světě. 3.   Projektové vyučování v českém školství. 4.   Dělení projektů podle různých kritérií. 5.   Mezipředmětové vazby v projektové výuce. 6.   Výhody a úskalí projektové výuky. 7.   Jak naplánovat a realizovat projekt. 8.   Prezentace projektu. 9.   Jak hodnotit projekt. 10. Seznámení s projektovou výukou v praxi - návštěva školy využívající projektovou výuku. 11. Jak využít projektovou výuku v běžné škole? 12. Praktický návrh projektu.  13. Prezentace zvoleného tématu. 14. Další metody činnostního učení. 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Seminář
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 28 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Předmět by měl studenty detailně seznámit s projektovou výukou a připravit je na její využití ve vlastní výuce na školách. Kromě teoretických znalostí by si měli studenti vyzkoušet návrh vlastního projektu a jeho prezentaci.
                 
                
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                 
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Aktivní účast na semináři, zpracování a prezentace zadaného úkolu
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    KASÍKOVÁ. Kooperativní učení a vyučování. Teoretické a praktické problémy. Praha Karolinum, 2001. ISBN 978-80-246-0192-2.
                
 
            
                
                - 
                    KRATOCHVÍLOVÁ. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2006. ISBN 978-80-210-4142-4.
                
 
            
                
                - 
                    TOMKOVÁ, KAŠOVÁ, DVOŘÁKOVÁ. Učíme v projektech. Praha Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-257-1.
                
 
            
         
         
         
     |