Předmět: Člověk a jeho svět s didaktikou I.

» Seznam fakult » CDV » KPV
Název předmětu Člověk a jeho svět s didaktikou I.
Kód předmětu KPV/C1CS1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Rubáš Dominik, RNDr. Ph.D.
  • Růžičková Martina, Mgr.
Obsah předmětu
Témata: 1. Místo, kde žijeme. Terénní výuka; principy místně zakotveného učení; formování vztahu k místu, potažmo k životnímu prostředí; rozvoj mapových dovedností; využití příběhů ve výuce; metody hodnocení. 2. Badatelské přístupy, experimentální aktivity, využití digitálních technologií a rozvoj kritického myšlení. Badatelsky orientovaná výuka; rozvoj digitální kompetence; kritické hodnocení obsahu a záměru mediálních sdělení; rozvoj čtenářské a logicko-matematické gramotnosti; metody hodnocení. 3. Rozmanitost přírody. Terénní výuka; rozvoj environmentální senzitivity (oceňování rozmanitosti přírody); zkoumání přírody s využitím experimentů; hodnocení vlivu lidské činnosti na přírodu. 4. Metody a nástroje vhodné k diskuzi o ochraně přírody a k vytvoření návrhů ke zlepšení životního prostředí v okolí.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je poskytnout studentům vědomostní základ a osvojení praktických dovedností pro výuku integrované vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět na 1. stupni ZŠ. Obsah předmětu zahrnuje spektrum témat zaměřených na pochopení a vytváření si postojů k prostředí, společnosti, přírodě a kultuře. Klíčovým prvkem je rozvoj kompetencí studentů v moderních vzdělávacích strategiích, jako je činnostní učení, experimentování a badatelsky orientovaná výuka. Praktická část předmětu je zaměřena na terénní výuku a zapojení studentů do pozorování, analýzy a interpretace dat v reálném prostředí. Studenti budou vybaveni metodami, které podporují kritické myšlení a samostatné objevování, přičemž důraz je kladen na rozvoj klíčových kompetencí. Studenti získají schopnost plánovat integrované aktivity pro první i druhé období 1. stupně ZŠ s ohledem na věkové rozdíly a specifika těchto období. Důraz je kladen na propojení poznatků a praktických dovedností, které podpoří efektivní a inspirativní výuku v současné vzdělávací praxi.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr