| Název předmětu | Člověk a jeho svět s didaktikou II. | 
|---|---|
| Kód předmětu | KPV/C1CS2 | 
| Organizační forma výuky | Seminář | 
| Úroveň předmětu | nespecifikována | 
| Rok studia | nespecifikován | 
| Semestr | Zimní a letní | 
| Počet ECTS kreditů | 4 | 
| Vyučovací jazyk | Čeština | 
| Statut předmětu | Povinný | 
| Způsob výuky | Kontaktní | 
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž | 
| Doporučené volitelné součásti programu | Není | 
| Vyučující | 
|---|
        
  | 
| Obsah předmětu | 
| 
        Témata: 1. Lidé a čas. Zkoumání života lidí v místním regionu; historie místa (blízkého okolí školy); dovednost získávat a zkoumat informace z dostupných zdrojů; rozvoj Klíčové kompetence kulturní.  2. Lidé kolem nás. Základní společenské hodnoty; činnost orgánů státní správy a územní samosprávy (na příkladu místního regionu).  3. Digitální bezpečí; péče o wellbeing.  4. Environmentální vzdělávání a výchova. Rozvoj schopnosti jednat směrem k udržitelnosti života; utváření vztahu k životnímu prostředí; schopnost samostatně zkoumat problémy a výzvy udržitelnosti; opatření zaměřená na posílení udržitelnosti ve škole a místním regionu. 
         | 
| Studijní aktivity a metody výuky | 
| nespecifikováno | 
| Výstupy z učení | 
| 
                
                Cílem předmětu je rozvoj znalostí a dovedností potřebných k výuce vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět RVP PV v návaznosti na předmět Člověk a jeho svět s didaktikou I.  Studenti budou objevovat způsoby, jak propojit historii, společenské hodnoty a environmentální otázky s reálným životem žáků. Důraz je kladen na moderní výukové strategie, jako je činnostní učení, projektová výuka a práce v terénu. Praktické aktivity budou zaměřeny na rozvoj kritického myšlení, plánování integrovaných aktivit a podporu udržitelnosti v místním prostředí. Studenti se naučí efektivně přizpůsobit výuku individuálním potřebám dětí a budou vybaveni metodami, které podporují tvořivost, spolupráci a samostatné objevování. Předmět klade důraz na propojení teoretických poznatků s praktickými dovednostmi.
                 | 
        
| Předpoklady | 
| 
                
                
                nespecifikováno
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                 | 
        
| Hodnoticí metody a kritéria | 
| 
                
                    
                    
                        nespecifikováno
                    
                
                
                 | 
        
| Doporučená literatura | 
| 
         | 
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází | 
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | 
|---|