Vyučující
|
-
Vraný Jiří, Mgr. Ph.D.
-
Kopetschke Igor, Ing.
|
Obsah předmětu
|
Přednášky 1.Základní pojmy. Pole, matice a jejich využití, reprezentace grafů. 2.Metody rozděl a panuj. Třídicí algortimy. Hladové algoritmy. 3.Grafové algoritmy: hledání nejkratší cesty, minimální kostra, toky v sítích. 4.Stromy a jejich variace. 5.Úvod do vyhledávání. Backtracking. Hašování. 6.Vyhledávání vzorků v řetězcích, nejdelší společná podposloupnost. 7.Algoritmy komprese dat. Cvičení 1.Individuální procvičování látky dle aktuální přednášky. 2.Individuální procvičování látky dle aktuální přednášky. 3.Individuální procvičování látky dle aktuální přednášky. 4.Individuální procvičování látky dle aktuální přednášky. 5.Individuální procvičování látky dle aktuální přednášky. 6.Individuální procvičování látky dle aktuální přednášky. 7.Individuální procvičování látky dle aktuální přednášky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
- Semestrální práce
- 32 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit posluchače s hlavními teoretickými principy programování a algoritmického myšlení, nejpoužívanějšími algoritmy a datovými strukturami.
Studenti se seznámí s pojmem algoritmus a se základy algoritmického myšlení. Během předmětu získají přehled o základních algoritmech pro zpracování dat a základních datových struktur.
|
Předpoklady
|
Nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Kombinovaná zkouška, Analýza výkonů studenta
Podmínkou zápočtu je aktivní účast na cvičeních, úspěšné absolvování testů. Zkouška je písemná a ústní.
|
Doporučená literatura
|
-
Knuth, D. The Art of Computer Programming. Reading, Massachutes: Addison-Wesley, 1997.
-
Wroblewski, P. Algoritmy -- Datové struktury a programovací techniky. Computer Press. ISBN 80-251-0343-9.
|