Vyučující
|
-
Neumannová Helena, PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základní gramatické jevy a konverzace na (obecná témata): - osobní zájmena v 1. pádě - časování pravidelných sloves v přítomném čase a sloveso "sein" - člen a podstatné jméno v 1. pádě - pořádek slov ve větě - podstatná jména ve 4. pádě jednotného čísla - osobní zájmena ve 4. pádě - časování slovesa "haben" - přivlastňovací zájmena - zápor - číslovky základní - skloňování podstatných jmen v jednotném čísle - skloňování tázacích zájmen "wer" a "was" - skloňování osobních zájmen - předložky s 3. pádem - rozkazovací způsob - způsobová slovesa "müssen, können, dürfen", "sollen" a "wollen", "mögen - skloňování podstatných jmen v množném čísle - předložky se 4. pádem - náhrada českého zvratného zájmena "svůj" - meurčitý podmět "man" a "es" - časové údaje - silná (nepravidelná) slovesa v přítomnosti - skloňování přídavných jmen v přívlastku (1. část) - vedlejší věty se spojkou "dass" (že) - základní početní úkony - označení míry, hmotnosti a množství po číslovkách.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
- Účast na výuce
- 56 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
- rozvíjet a upevňovat lexikální a frazelogické jednotky obecného jazyka - rozvíjet základní jazykové kompetence, především pak poslech a čtení s porozuměním - rozvíjet formy ústního projevu - diskuse, prezentace - systematicky upevňovat odbornou slovní zásobu z oblasti hospodářského jazyka Student získá jazykové dovednosti na prahové úrovni A1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Student získá jazykové dovednosti úrovně prahová A1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Předpoklady
|
Student by měl mít takové vstupní jazykové dovednosti, aby byl schopen po absolvování semestru získat požadovanou jazykovou úroveň podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test, Systematické pozorování studenta
Zápočet: - účast na seminářích - absolvování testů v průběhu semestru - vypracování požadovaných prezentací - průběžné plnění podmínek zápočtů dle požadavků vyučujících - samostatná práce s e-learningovými materiály - úspěšné absolvování zápočtového testu.
|
Doporučená literatura
|
-
BRINITZER, M., DAMM, V. Grammatik sehen ? Arbeitsbuch für Deutsch als Fremdsprache. Hueber. München, 1999. ISBN 978-3-19-001604-4.
-
HÖPPNEROVA, V. Der, die, das - Němčina pro jazykové školy, 1. díl. Fraus. 2010. ISBN 978-80-7238-912-4.
-
KRENN, W., PUCHTA, H. Motive A1 Kursbuch. Hueber. München, 2016. ISBN 978-3-19-001880-2.
-
KRENN, W., PUCHTA, H. Motive A1 Arbeitsbuch. Hueber. München, 2016. ISBN 978-3-19-031.
-
NEKOVÁŘOVÁ, A., FLIEGER, D. Alltagssprache Deutsch Neu. Fraus. ISBN 40-227-8066-5.
-
VOLTROVÁ, M. Přehledná německá gramatika. Computer Press. 2007. ISBN 80-251-0718-3.
|