Název předmětu | Didaktika pro vzdělávání |
---|---|
Kód předmětu | KFL/DPV |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Uvedení do oborové didaktiky 2. Kurikulární reforma českého školství a RVP 3. Specifikum výchovy k občanství 4. Očekávané výstupy ve Výchově k občanství 5. Role, kompetence a výzvy učitele OV 6. Osobnost učitele 7. Vzdělávací a výchovné cíle v OV 8. Didaktická analýza v OV a ZSV 9. Kontroverzní témata v OV 10. Vyučovací metody při realizaci OV 11. Diskuse ve výuce OV 12. Problematika projektového vyučování v OV 13. Varia
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování)
|
Výstupy z učení |
Předmět Didaktika pro vzdělávání je kurzem, jenž je koncipován jako úvod do didaktiky . Cílem je během jednoho semestru seznámit studenty se systémem kurikulárních dokumentů na úrovni státní i školní. Frekventanti kurzu budou obeznámeni s principy Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, klíčovými kompetencemi a jejich rozvojem ve vzdělávání.
znalost didaktických postupů |
Předpoklady |
žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Písemná zkouška
povinná účast na seminářích a připravenost k prezentaci zadaných úkolů, v případě nesplnění požadavků na seminářích, závěrečný písemný test. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|