Předmět: Podnikání a obchodování na internetu

» Seznam fakult » EF » KIN
Název předmětu Podnikání a obchodování na internetu
Kód předmětu KIN/PI
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dostál Michal, Ing. Ph.D.
  • Semerádová Tereza, Mgr. Ph.D.
  • Žižka Tomáš, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Přednášky (témata): 1. Strategie a modely elektronického podnikání 2. Hodnocení přínosů elektronického obchodu, KPI (Key Performance Indicators) 3. Legislativní aspekty e-commerce (správa osobních dat, nákupní proces, DPH, atd.) 4. Platební technologie, problematika bezpečnosti 5. SEO (Search Engine Optimization) - white-hat vs. black-hat SEO, Google webmaster tools, Katalogy firem, RSS katalogy 6. Podpora elektronického obchodu - SCM, CRM, affiliate programy 7. User Experience Design - metody návrhu webových stránek, testování uživatelské přívětivosti Semináře (témata): Během seminářů si studenti prakticky osvojí práci s vybranými redakčními systémy, které využijí pro přípravu frontendu i backhandu internetového obchodu. 1. Zadání a specifikace požadavků na vypracování semestrálního projektu 2. Představení nejpoužívanějších open source redakčních systémů 3. Základy práce s vybraným redakčním systémem - instalace, architektura, nastavení 4. Využití a úprava šablon redakčního systému pro návrh vzhledu webové aplikace 5. Tvorba a editace příspěvků, stránek a médií 6. Pluginy redakčního systému pro vytvoření e-shopu, layout e-shopu 7. Správa produktového katalogu, propojení e-shopu s databází produktů 8. Správa e-shopu a možnosti admin rozhraní 9. Implementace platebních metod 10. Podrobný rozbor architektury redakčního systému na úrovni zdrojového kódu 11. Implementace optimalizace pro vyhledávače (SEO) 12. Zabezpečení e-shopu 13. Příprava semestrálního projektu 14. Obhajoba a oponentura semestrálního projektu

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je poskytnout posluchačům základní přehled o problematice elektronického podnikání. Studenti se seznámí se základními modely elektronického podnikání, potřebnými strategiemi, problematikou bezpečnosti, s využitím internetu v oblasti marketingu a s metrikami, které umožní přizpůsobovat jednotlivé strategie dle zákaznických preferencí. V rámci předmětu jsou probírány také současné trendy v této oblasti, mezi něž patří např. nástroje pro tvorbu a využití tzv. User Genereted Content či principy User Experience Design.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Zápočet: 80% účast na cvičeních, odevzdání semestrálního projektu, praktický zápočtový test. Zkouška: Písemný test pokrývající témata prezentovaná v rámci přednášek.
Doporučená literatura
  • BELEŠČÁK, D. Vytváříme e-shop ve WordPressu: pomocí WooCommerce. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4153-3.
  • FELKE-MORRIS, T. Basics of Web Design. Boston: Pearson, 2014. ISBN 978-0133128918.
  • HAVLÍK, R. Ochrana spotřebitele v EU při obchodování po internetu: implementace směrnic o ochraně spotřebitele 85/577/EHS (smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory) a 97/7/ES (smlouvy uzavřené na dálku) v zemích EU a změny v nové harmonizační směrnici o ochraně spotřebitele 2011/83/EU. Ostrava: Key Publishing, 2012. ISBN 978-80-7418-095-8.
  • CHROMÝ, J. Elektronické podnikání: informace, komunikace, příležitosti. Praha: Extrasystem Praha, 2013. ISBN 978-80-87570-10-4.
  • SHARKIE, C. a A. FISHER. Responzivní webdesign: okamžitě. Brno: Computer Press, 2015. ISBN 978-80-251-4384-1.
  • ŠESTÁKOVÁ, L. WordPress: vlastní web bez programování. Brno: Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3832-8.
  • WELLING, L. a L. THOMSON. PHP and MySQL web development. New Jersey: Pearson Education, 2016. ISBN 978-03-21833-89-1.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr