Vyučující
|
-
Semerádová Tereza, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti v rámci své praxe řeší konkrétní ICT problémy a podílejí se pod vedením garanta z TUL a odborníka z praxe na realizaci projektů ve společnosti, kde praxi vykonávají. Pro získání kreditů musí student zpracovat tři oblasti úloh, jimiž jsou: 1. Periodické zprávy Zprávy studenti ukládají na portál https://kin.tul.cz. Portál je přístupný i studentům druhého ročníku, umožňuje ex ante seznámení s konceptem roční praxe v rámci studia. 2. Semestrální zpráva Semestrální zpráva z praxe zároveň obsahuje informace týkající se organizace, kde student působí - studenti uvádějí, jak organizace zpracovává svá interní a externí data, jak komunikuje se zákazníky a dodavateli. Zpráva z praxe je zároveň konzultována s garantem praxe. Garant praxe je akademický pracovník, který je nejen tutorem studenta během praxe, ale i konzultuje se studentem teoretická řešení jeho aktivit. 3. Kolokvium Prezentace semestrální zprávy z praxe před členy katedry informatiky. Kolokvia se v roli posluchačů účastní i studenti 2. ročníků.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace
- Účast na výuce
- 289 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s podnikovou realitou na různých pracovních pozicích odpovídajících studovanému oboru. Na závěr odborné praxe student vypracuje písemnou zprávu o vykonané činnosti v předepsaném rozsahu a struktuře.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej
Zápočet bude udělen na základě výkonu studenta na praxi, odevzdání periodických zpráv z praxe, odevzdání semestrální zprávy a její prezentace v rámci kolokvia na závěr semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
ADAMOVÁ, L., L. REJF a B. STIEBEROVÁ. Komunikace a jednání s lidmi v praxi. 2016. ISBN 978-80-01-06008-7.
-
FIALA, P. Řízení projektů. Praha: Oeconomica, 2014. ISBN 978-80-245-2061-2.
-
Katedra informatiky. Portál informatické praxe EF TUL. 2022.
-
OŠKRDAL, V. a P. DOUCEK. Praktické řízení ICT projektů. Praha: Oeconomica, 2014. ISBN 978-80-245-2073-5.
|