| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Dědková Jaroslava, doc. PhDr. Ing. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Osnova přednášek: 1. Termín spotřebitel, zákazník, přístupy ke spotřebnímu chování, vysvětlení základních pojmů. 2. Kulturní rámec spotřebního chování, projevy kultury, části kulturního prostředí. 3. Sociální chování, nejbližší okolí - rodina jako zdroj spotřebního chování, děti jako spotřebitelé. 4. Rozhodovací proces zákazníka. 5. Spotřebitelská segmentace, typizace skupin zákazníků. 6. Systém ochrany spotřebitele v Evropské unii, ochrana spotřebitele v ČR. 7. Psychika a spotřební chování.  8. Analýza problematiky nákupu a prodeje z hlediska spotřebitelů. 9. Podstata CRM, CRM a úloha zákazníka. Nástroje CRM a zákaznická politika.  10. Vliv Internetu na chování spotřebitele - elektronické nakupování.  Osnova cvičení: 1. Úvodní cvičení, zadání semestrální práce - zjišťování profilu spotřebitele, zadání podmínek pro splnění zápočtu. 2. Trh EU - kulturní odlišnosti v jednotlivých zemích, příklady. 3. Řešení případové studie. 4. Netradiční životní cyklus rodiny, chování rodiny. 5. Prezentace zadaných úkolů a otázek. 6. Prodejna a poskytování služeb zákazníkům. 7. Právní ochrana v ČR - řešení reklamací. 8. Tvorba a rozvoj vztahů s klíčovými zákazníky. 9. Prezentace semestrálních prací.  
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 42 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zápočet
                        - 10 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zkoušku
                        - 30 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu
                        - 20 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 10 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Předmět je zaměřen  na poznávání zákazníků - spotřebitelů a na  identifikaci kulturních, sociálních a psychologických faktorů, působících na jejich rozhodovací proces.
                 
                Orientace v oblasti spotřebitelského chování.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                marketingové znalosti
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Písemná zkouška
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Zápočet: Vypracování a úspěšné obhájení semestrální práce. Zkouška:písemná
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Dědková,J. Spotřebitelské chování pro kombinované studium. Liberec, 2011. ISBN 978-80-7372-713-0.
                
 
            
                
                - 
                    Koudelka J. Spotřebitelé a marketing. C.H. Beck, 2018. ISBN 807400693X.
                
 
            
                
                - 
                    Sachs, J. Customer Loyalty. 2015. ISBN 978-1-628650-02-0.
                
 
            
                
                - 
                    Solomon, M.R. Consumer Behavior: Buying,Having and Being. Essex, 2014. ISBN 978-0133450897.
                
 
            
                
                - 
                    Vysekalová,J. Emoce v marketingu- jak oslovit zákazníka. Praha, 2014. ISBN 978-80-247-4843-6.
                
 
            
                
                - 
                    Vysekalová,J.et al. Chování zákazníka.Jak odkrýt tajemství černé skříňky. Praha, 2011. ISBN 978-80-147-3528-3.
                
 
            
         
         
         
     |