| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Demel Jaroslav, Ing. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Přednášky (témata): 1. Teorie internacionalizace. 2. Internacionalizace produktu. 3. Internacionalizace inovací.  4. Specifika mezinárodního obchodu v jednotlivých sektorech (A, I, S). 5. Obchodní a investiční politika.  6. Internacionalizace lidských zdrojů -  pohyb pracovní síly. 7. Právní aspekty mezinárodního obchodu -  mezinárodní smlouvy a akty EU. 8.     Regionalismus v mezinárodním obchodě. 9. Rozvojová pomoc v mezinárodním obchodě.  10. Aktuální vývoj zahraničního obchodu ČR.   Semináře (témata): 1. Zadání případové studie, Internacionalizace produktu 2. Internacionalizace  inovací.  3. - 4. Prezentace případových studií. 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 28 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Studenti získají znalosti a kompetence pro vedení úspěšného vyjednávání na mezinárodní úrovni. Předmět logicky prochází nejprve problematikou osobnosti a osobnostního vybavení pro vyjednávání, rolí asertivity a empatie v obchodním jednání. Dále jsou rozebrány fáze obchodního jednání včetně jejich specifik, obchodní taktiky, kladení otázek a příprava argumentace. Zahrnuty jsou i principy chování člověka ve společnosti založené na etickém rámci a zásadách společenského styku v duchu etikety. Včetně vysvětlení a osvojení si procesu interpersonální percepce a základních prvků a zásad interkulturní komunikace se vše překlápí do mezinárodního kontextu a aplikuje v podobě správného nastavení realizace mezinárodního OJ v právním rámci uzavírání mezinárodní kupní smlouvy a dalších souvisejících smluv.
                 
                Studenti získají znalosti v daném předmětu v souladu s cílem a obsahem.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Nespecifikováno
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Písemná zkouška
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Zápočet: Prezentace týmové práce v rámci cvičení (30%), min. 20/30 bodů Zkouška: Písemný test z předepsaného rozsahu výuky (70%), min. 40/70 bodů Docházka na přednášky: 85% (6 z 9) Docházka na semináře: povinná 
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    CIHELKOVÁ, E. Regionalismus a multilateralismus: základy nového světového obchodního řádu?. ISBN ISBN 978-80-7400-.
                
 
            
                
                - 
                    Daniels, John D., Lee H. Radebaugh, Daniel Sullivan. International Business, Global Edition, 17th. New York, 2021. ISBN 978-12-924-0339-7.
                
 
            
                
                - 
                    Krugman, Paul R., Maurice Obstfeld, Marc Melitz. International Economics: Theory and Policy, 11th Global Edition. New York, 2019. ISBN 978-12-922-1487-0.
                
 
            
                
                - 
                    NEUMANN, P. et al. Mezinárodní ekonomie. Grada Publishing, 2010. ISBN ISBN 978-80-247-.
                
 
            
                
                - 
                    POTUŽÁKOVÁ, Z., et al. Podnik v mezinárodním prostředí. Liberec: TUL, 2016. ISBN 978-80-7494-311-9.
                
 
            
         
         
         
     |