Předmět: Inovativní marketing

» Seznam fakult » EF » KMG
Název předmětu Inovativní marketing
Kód předmětu KMG/IM
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Holendová Julie, Ing.
  • Ungerman Otakar, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Přednášky (témata): 1.Historický vývoj marketingu: přechod od marketingu 3.0 na marketing 4.0. 2.Základní trendy současného marketingu v prostředí průmyslové revoluce 4.0: inovace, digitalizace, virtuální prostředí. 3.Cílený marketing. Od segmentace trhu k marketingu jednotlivce. 4.Produkt: aditivní produkt, změna životního cyklu produktu, produktové strategie a internet věcí (IoT - Internet of Things?). 5.Cena: cenové strategie spojené s využitím virtuální kryptoměny na principu peer-to-peer sítě (klient-klient). 6.Distribuce: využití autonomní robotizace v online nakupování na B2B a B2C trhu. 7.Marketingová komunikace: Inovativní přístupy: guerilla marketing, buzz marketing, ambush marketing, content marketing, engagement marketing. 8.Digitalizace médií: rozšířená realita - zobrazení reálného prostředí a následné přidávání vizuálních informací. 9.Mobilní marketing: reklama, aplikace a jejich optimalizace (ASO - App Store Optimalizace). 10.Spotřebitelské chování: využití neuromarketingu, rozbor nákupního chování 5A (aware, appeal, ask, act, advocate). 11.Integrace marketingu: synergie online a offline prostředí, měření marketingových aktivit: PUR (purchase action ratio) BUR (brand action ratio) 12.Využití Big dat a cloudových úložišť pro marketingový výzkum a marketingové plánování. 13.Společenská odpovědnost firem: green marketing, role firemních stakeholders. Semináře (témata): 1.Pojmy marketing 4.0, průmyslová revoluce 4.0. 2.Role digitalizace v marketingu. 3.Využití sociálních médií pro cílený marketing. 4.Internet věcí v praktickém využití. 5.Využití kryptoměny v cenovém plánování. 6.Identifikace produktů vhodných k autonomní distribuci. 7.Návrh komunikačního mixu složených z inovativních nástrojů. 8.Praktické využití rozšířené reality v marketingu. 9.Uplatnění optimalizace u aplikací. 10.Vliv neuromarketingu na spotřebitelské chování. 11.Způsoby využití green marketingu při budování PR. 12.Zapojení společenské odpovědnosti do marketingového plánování. 13.Prezentace semestrální práce. 14.Prezentace semestrální práce.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška
Výstupy z učení
Předmět rozšiřuje základní vnímání marketingu o současné a budoucí trendy. Inovativní marketing zachycuje změny spojené s průmyslovou revolucí 4.0. Přednášky prezentují uplatňování digitalizace v marketingu.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška

Zápočet: Splnění podmínek stanovených na začátku výuky. Vypracování semestrální práce. Zkouška: Úspěšné složení písemné zkoušky minimálně na 60 %.
Doporučená literatura
  • KOTLER, P., H. KARTAJAYA a I. SETIAWAN. Marketing 4.0. Moving from Traditional to Digital.. Hoboken: Wiley and Sons, 2017. ISBN 978-1-119-34120-8.
  • KOTLER, P. Winning at Innovation. New York: Palgrave Macmillan, 2015. ISBN 978-11-3747-917-4.
  • MAŘÍK, V. Průmysl 4.0 - Výzva pro Českou republiku. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-440-0.
  • TOMEK,G. a V. VÁVROVÁ. Průmysl 4.0. Nikdo sám nevyhraje.. Průhonice: Professional Publishing, 2017. ISBN 9788090659445.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr