Cílem předmětu je seznámit studenty s marketingovou filosofií. Podrobněji je seznámit s prvky marketingového mixu:  s výrobkem, cenou, distribucí a propagací a činnostmi marketingového oddělení.  Přednášky (témata): 1. Úvod do marketingu, význam a vysvětlení pojmů. Marketingový vývoj. 2. Pojem trh a jeho členění, segmentace trhu, výhody segmentace, podmínky segmentace, kritéria segmentace. 3. Marketingový mix.  4. Výrobek, vývoj nového výrobku, životní cyklus výrobku. 5. Cena - význam ceny v marketingu, cenové cíle, proces stanovení ceny, cenové metody. 6. Distribuce, distribuční kanály, charakteristika VO, MO, vliv atmosféry prodeje. 7. Principy komunikace se zákazníkem, její formy: reklama, podpora prodeje, public relations, přímý marketing. 8. Strategické plánování, typy plánování, obsah marketingového plánu, fáze marketingového plánování. 9. Získávání informací pro marketingová rozhodnutí, zdroje sekundární a primární. MIS, metody sběru dat. 10. Chování zákazníka, faktory ovlivňující zákazníka, rozhodovací proces zákazníka. 11. Marketingové prostředí, vlivy mikroprostředí a makroprostředí. 12. Úloha marketingu ve firmě - organizační členění marketingových oddělení (různé typy struktur). 13. Nové trendy v marketingu. 14. Specifika marketingových aplikací v neziskovém sektoru (zdravotnictví, pojišťovnictví apod.).  Semináře (témata): 1. Úvod, pokyny ke cvičením, podmínky zápočtu, zadání referátů a semestrálních prací. 2. Segmentace trhu, profilování, případová studie. 3. Úvod do marketingového mixu, brainstorming, případová studie, životní cyklus výrobku, případová studie. 4. Metody stanovení ceny, příklady. 5. Distribuce - charakteristika prodejní sítě v ČR, franchising. 6. Komunikace se zákazníky, rozbor reklamních sdělení, příklady. 7. Strategické plánování, BCG matice, "4P" v různých odvětvích. 8. Výzkum trhu, sestavování dotazníku, metody sběru dat. 9. Chování zákazníka, zásady úspěšného obchodního jednání, vlivy prostředí na podnik. 10. Úloha marketingového oddělení ve firmě, případová studie.. 
         
         
     | 
    
        
        Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 56 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zkoušku
                        - 20 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 20 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zápočet
                        - 15 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Semestrální práce
                        - 20 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava prezentace (referátu)
                        - 10 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
    
        
            
                
                - 
                    Dědková, J.,Honzáková, I. Základy marketingu. Liberec, 2009. ISBN 978-80-7372-514-3.
                
 
            
                
                - 
                    Grewal, D. Marketing. 2017. ISBN 978-1-259-44629-0.
                
 
            
                
                - 
                    Karlíček M. a kol. Základy marketingu. Praha, 2018. ISBN 978-80-247-5869-5.
                
 
            
                
                - 
                    Scott,D.M. The New Rules of Marketing & PR. Hoboken, 2011. ISBN 978-111-80-2698-4.
                
 
            
                
                - 
                    Vysekalová,J. Emoce v marketingu- jak oslovit zákazníka. Praha, 2014. ISBN 978-80-247-4843-6.
                
 
            
                
                - 
                    Zamazalová,M. Marketing obchodní firmy. Praha, 2008. ISBN 978-80-247-2049-4.
                
 
            
         
         
         
     |