Předmět: Management mezinárodního obchodu

» Seznam fakult » EF » KMG
Název předmětu Management mezinárodního obchodu
Kód předmětu KMG/MMO
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Pěničková Zuzana, doc. Ing. Ph.D.
  • Demel Jaroslav, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Přednášky (témata): 1. Řízení mezinárodního obchodu a jeho systémy v mezinárodním měřítku. 2. Modely internacionalizace a jejich aplikace na malé a střední podniky, rodinné podniky. 3. Globální obchodní podnikání versus řízení MO malých a středních podniků. 4. Řízení logistiky v mezinárodním obchodě. 5. Management v MO. 6. Financování mezinárodní expanze malých a středních firem. 7. Internacionalizace inovací v malých a středních firem. Semináře (témata): 1. Internacionalizace procesů v MO. 2. Personální management v MO. 3. Internacionalizace inovací v MO. 4. Interkulturní aspekty v MO. 5. Prezentace seminárních prací.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška
Výstupy z učení
Cílem je propojení získaných teoretických znalostí a pojmů s praktickými zkušenostmi manažerů významných českých a mezinárodních firem. Předmět propojuje proces internacionalizace v jeho teoretických souvislostech s reálným aplikačním prostředím v situaci, kdy řada českých firem působí na zahraničních trzích přímo bez využití dodavatelsko- odběratelských řetězců nadnárodních korporací.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška

Zápočet: zpracování projektu (vlastní koncept řízení týmu, skupiny, oddělení, podniku) a jeho prezentace. Zkouška: písemná zkouška (minimálně 60%).
Doporučená literatura
  • DANIELS, J. D., L. H. RADEBAUGH and D. P. SULLIVAN. International business: environments and operations. Harlow: Pearson, 2017. ISBN 978-01-3420-005-7.
  • MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing.. Praha: Grada Publishing,, 2011. ISBN 978-80-247-29.
  • POTUŽÁKOVÁ, Z., et al. Podnik v mezinárodním prostředí. Liberec: TUL, 2016. ISBN 978-80-7494-311-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr