Vyučující
|
-
Pěničková Zuzana, doc. Ing. Ph.D.
-
Demel Jaroslav, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Přednášky (témata): 1. Řízení mezinárodního obchodu a jeho systémy v mezinárodním měřítku. 2. Modely internacionalizace a jejich aplikace na malé a střední podniky, rodinné podniky. 3. Globální obchodní podnikání versus řízení MO malých a středních podniků. 4. Řízení logistiky v mezinárodním obchodě. 5. Management v MO. 6. Financování mezinárodní expanze malých a středních firem. 7. Internacionalizace inovací v malých a středních firem. Semináře (témata): 1. Internacionalizace procesů v MO. 2. Personální management v MO. 3. Internacionalizace inovací v MO. 4. Interkulturní aspekty v MO. 5. Prezentace seminárních prací.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška
|
Výstupy z učení
|
Cílem je propojení získaných teoretických znalostí a pojmů s praktickými zkušenostmi manažerů významných českých a mezinárodních firem. Předmět propojuje proces internacionalizace v jeho teoretických souvislostech s reálným aplikačním prostředím v situaci, kdy řada českých firem působí na zahraničních trzích přímo bez využití dodavatelsko- odběratelských řetězců nadnárodních korporací.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Zápočet: zpracování projektu (vlastní koncept řízení týmu, skupiny, oddělení, podniku) a jeho prezentace. Zkouška: písemná zkouška (minimálně 60%).
|
Doporučená literatura
|
-
DANIELS, J. D., L. H. RADEBAUGH and D. P. SULLIVAN. International business: environments and operations. Harlow: Pearson, 2017. ISBN 978-01-3420-005-7.
-
MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing.. Praha: Grada Publishing,, 2011. ISBN 978-80-247-29.
-
POTUŽÁKOVÁ, Z., et al. Podnik v mezinárodním prostředí. Liberec: TUL, 2016. ISBN 978-80-7494-311-9.
|