Předmět: Marketing služeb

» Seznam fakult » EF » KMG
Název předmětu Marketing služeb
Kód předmětu KMG/MS
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Ungerman Otakar, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Přednášky (témata): 1.Charakteristika trhu služeb. 2.Význam a poslání marketingu ve službách. 3.Marketingové plánování v oblasti služeb. 4.Cílený marketing. 5.Marketingový mix ve službách. 6.Služba jako produkt. 7.Cenová tvorba v sektoru služeb. 8.Možnosti distribuce služeb. 9.Marketingová komunikace ve službách. 10.Materiální prostředí. 11.Lidský faktor ve službách. 12.Procesy ve službách. 13.Marketingový informační systém. 14.Aspekty spotřebitelského chování. Semináře (témata): Diskuse se studenty rozvíjející témata, případová studie a implementace do praxe. 1.Role služeb v současné ekonomice. 2.Diskuse o základních pojmech v marketingu. 3.Ukázka plánování ve službách. 4.Určení segmentačních kritérií pro cílený marketing. 5.Odlišnosti marketingového mixu při poskytování služeb. 6.Komercionalizace služby. 7.Cenová politika ve službách. 8.Distribuční cesty ve službách. 9.Sestavení komunikačního mixu pro služby. 10.Místo poskytování služby. 11.Role člověka při poskytování služby. 12.Optimalizace procesů u podniků poskytující služby. 13.Prezentace semestrálních prací.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování)
  • Účast na výuce - 56 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 15 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 25 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 20 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je prohloubit znalosti z oblasti marketingu ve specifických podmínkách organizací poskytujících služby, porozumět odlišnostem postupů a strategií a jejich důsledkům pro marketingové řízení.
Orientace v marketingové problematice
Předpoklady
Znalosti nauky o podniku

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška

Zápočet: vypracování a prezentace seminární práce Zkouška: ústní zkouška
Doporučená literatura
  • Jakubíková, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2. aktualiz. a rozš. vyd.. Praha, 2012. ISBN 978-80-247-4209-0.
  • Kotler,p.,K.Keller. Marketing management. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • MALCOLM, A. P. a P. MCDONALD. Marketing Planming for Services. London: Tailor and Francis Group, 2012. ISBN 978-07-5063-022-1.
  • Slavík,J. Marketing a strategické řízení ve veřejných službách. Praha, 2014. ISBN 80-7169-995-0.
  • VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb: efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr