| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Demel Jaroslav, Ing. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Pěničková Zuzana, doc. Ing. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Přednášky (témata): 1. Řízení mezinárodního obchodu a jeho systémy v mezinárodním měřítku. 2. Modely internacionalizace a jejich aplikace na malé a střední podniky, rodinné podniky. 3. Globální obchodní podnikání versus řízení MO malých a středních podniků. 4. Řízení logistiky v mezinárodním obchodě. 5. Management v MO. 6. Financování mezinárodní expanze malých a středních firem. 7. Internacionalizace inovací v malých a středních firem. Semináře (témata): 1. Internacionalizace procesů v MO. 2. Personální management v MO. 3. Internacionalizace inovací v MO. 4. Interkulturní aspekty v MO. 5. Prezentace seminárních prací.
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    | 
        
        Přednáška
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cílem je propojení získaných teoretických znalostí a pojmů s praktickými zkušenostmi manažerů významných českých a mezinárodních firem. Předmět propojuje proces internacionalizace v jeho teoretických souvislostech s reálným aplikačním prostředím v situaci, kdy řada českých firem působí na zahraničních trzích přímo bez využití dodavatelsko- odběratelských řetězců nadnárodních korporací. 
                 
                
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                nespecifikováno
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Písemná zkouška
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Zápočet: zpracování projektu (vlastní koncept řízení týmu, skupiny, oddělení, podniku) a jeho prezentace. Zkouška: písemná zkouška (minimálně 60%).
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    DANIELS, J. D., L. H. RADEBAUGH and D. P. SULLIVAN. International business: environments and operations. Harlow: Pearson, 2017. ISBN 978-01-3420-005-7.
                
 
            
                
                - 
                    MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing.. Praha: Grada Publishing,, 2011. ISBN 978-80-247-29.
                
 
            
                
                - 
                    POTUŽÁKOVÁ, Z., et al. Podnik v mezinárodním prostředí. Liberec: TUL, 2016. ISBN 978-80-7494-311-9.
                
 
            
         
         
         
     |