Předmět: Marketing výrobních podniků

» Seznam fakult » EF » KMG
Název předmětu Marketing výrobních podniků
Kód předmětu KMG/MVP
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Myslivcová Světlana, Ing. Ph.D.
  • Ungerman Otakar, doc. Ing. Ph.D.
  • Burešová Jitka, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Přednášky (témata): 1. Specifika marketingu výrobních podniků, průmyslový marketing, B-2-B, B-2-C marketing. 2. Marketingové koncepce a strategie výrobních podniků, vztahový, holistický, ekologický marketing, marketing 4.0. 3. Hodnota poskytovaná zákazníkům a její tvorba ve výrobních podnicích, zákazník jako odběratel a spotřebitel. 4. Hodnota zákazníků pro podnik. 5. Databázový marketing, RFM analýza. 6. Diferencované řízení vztahů se zákazníky (CRM). 7. Výrobkový marketing, kvalita a značka, budování značky. 8. Dodavatelsko-odběratelské vztahy a formy spolupráce, distribuční kanály a vztahy. 9. Marketingová komunikace výrobních podniků. 10. Firemní komunikace. 11. Personální marketing (historie, význam, marketingový mix v PM I). 12. Marketingový mix v personálním marketingu II. 13. Interní a externí personální marketing. 14. Předtermín. Zvané přednášky odborníků z praxe jsou povinné. Semináře (témata): 1. Úvod, podmínky pro získání zápočtu a ke zkoušce, zadání semestrální práce ve spolupráci s vybraným podnikem. 2. Specifika marketingu B2B vs B2C, průmyslový marketing a nové trendy. 3. Vztahový, holistický a ekologický marketing. 4. Hodnota poskytovaná zákazníkům a hodnota zákazníků pro podnik. 5. Databázový marketing, RFM analýza. 6. CRM ve výrobních podnicích. 7. Vývoj nových výrobků, budování značky. 8. Dodavatelsko-odběratelské vztahy, distribuční kanály. 9. Proces digitalizace, případová studie ŠA. 10. Prezentace semestrálních prací, PR a etický kodex v průmyslových podnicích, firemní komunikace. 11. Prezentace semestrálních prací, personální marketing 12. Prezentace semestrálních prací. 13. Prezentace semestrálních prací, diskuze, resty. 14. Předtermín.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou marketingu ve výrobních podnicích, poukázat na specifika marketingu ve vztahu k zákazníkům jako odběratelům a spotřebitelům, seznámit studenty se vztahovým marketingem, CRM a dalšími aspekty marketingu v podmínkách výrobních podniků.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška

Zápočet: Podmínkou pro získání zápočtu je vypracování semestrální práce, ve které student na základě zadání prokáže osvojení si požadovaného učiva a schopnost aplikace získaných poznatků na praktických příkladech. Zadání semestrální práce může být individuální nebo skupinové. Zkouška: písemná zkouška
Doporučená literatura
  • KOTLER, P. a G. ARMSTRONG. Principles of Marketing. 2015.
  • KOTLER, P., H. KARTAJAYA a I. SETIAWAN. Marketing 4.0. Moving from Traditional to Digital.. Hoboken: Wiley and Sons, 2017. ISBN 978-1-119-34120-8.
  • TOMEK, G. a V. VÁVROVÁ. Střety marketingu. Praha: C. H. Beck, 2004. ISBN 978-80-7179-887-3.
  • TOMEK, G. a V. VÁVROVÁ. Více tržního úspěchu. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-4486-5.
  • TOMEK,G. a V. VÁVROVÁ. Integrované řízení výroby: od operativního řízení výroby k dodavatelskému řetězci.. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4486-5.
  • TOMEK,G. a V. VÁVROVÁ. Průmysl 4.0. Nikdo sám nevyhraje.. Průhonice: Professional Publishing, 2017. ISBN 9788090659445.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr