Předmět: Online marketing a sociální sítě

» Seznam fakult » EF » KMG
Název předmětu Online marketing a sociální sítě
Kód předmětu KMG/OMS
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Burešová Jitka, Ing. Ph.D.
  • Dvořáček Filip, Ing.
Obsah předmětu
Přednášky (témata): 1.Historie internetu, internetové prostředí a marketing, e-commerce, internetový marketing, e-marketing, digitální marketing, webové stránky 2.Webové stránky: SEM, SEO, copywriting 3.Marketingové strategie na internetu: See, Think, Do, Care, podstata a modely efektivní komunikace firem na internetu. 4.Nástroje online marketingové komunikace: přímý online marketing, online PR, online WOM, online podpora prodeje 5.Online vyhledávače, online katalogy 6. PPC reklamy, Google Ads, Sklik 7. Google analytics: nástroje, důležité metriky, konverze. 8. E-shop, srovnávače cen 9. Facebook a Instagram: historie a princip, firemní stránky, formáty příspěvků, placená reklama, metriky 10. YouTube a TikTok: historie, reklama, reklamní formáty, metriky 11. LinkedIn: tvorba soukromého profilu, firemní profil, budování komunity, placená reklama 12. Influencer marketing: youtubeři, instagrameři, tiktokeři, placená spolupráce, výběr vhodného influencera, etika Semináře: 1.Úvodní seminář: zadání semestrální práce, vytvoření fiktivní firmy 2.Webové stránky: struktura webu 3.Webové stránky: grafika a copywriting 4.Webové stránky: SEO 5.Tvorba reklamní kampaně 6.Prezentace projektů

Studijní aktivity a metody výuky
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty s nástroji internetového marketingu, online marketingem, webovými stránkami, online vyhledávači a sociálními médii, která je možno použít pro účely marketingu, se strategiemi online marketingové komunikace a metodami měření spokojenosti a loajality zákazníků na internetu.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška

Zápočet: docházka, prezentace aktuality, prezentace semestrálního projektu Zkouška: Ústní zkouška
Doporučená literatura
  • BEDNÁŘ, V. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3320-0.
  • Burešová Jitka. Online marketing: Od webových stránek k sociálním sítím. Praha, 2022. ISBN 978-80-271-4928-5.
  • JANOUCH, V. Internetový marketing. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2795-7.
  • MILLER, D., et al. How the World Changed Social Media. London: UCL Press, 2016. ISBN 978-1-910634-47-9.
  • SHIH, C. Vydělávejte na facebooku. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2833-6.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr