Vyučující
|
-
Dědková Jaroslava, doc. PhDr. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah přednášek: 1. Vývoj a aplikace marketingové koncepce měst a obcí 2. Poznání marketingového prostředí obce 3. Hledání pozice obce a segmentace zákazníků 4. Marketingový mix obce, regionu, podpora konkurenční výhody 5. Produkt obce 6. Cena a distribuce 7. Komunikační mix v regionálním marketingu 8. Lidé 9. Materiální prostředí 10. Procesy a partnerství, společný marketing pro prezentaci regionu 11. Marketingový průzkum 12. Marketingová strategie obce, plány v regionu 13. Podnikatelská kultura obce 14. Praktické zkušenosti s marketingem obce, regionu Semináře se zabývají případovými studiemi a příklady aplikace marketingu v jednotlivých regionech.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování)
- Účast na výuce
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu)
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je vysvětlit možnosti využití marketingu pro regionální rozvoj. Kurz objasňuje marketingové prostředí měst a obcí a vymezuje základní nástroje marketingové analýzy.Vysvětluje používání marketingového mixu, uvádí postupy a metody vytváření strategie municipalit a jejich komunikaci se spotřebiteli produktu municipality.
Student získá znalosti v souladu s požadavky a náplní předmětu,
|
Předpoklady
|
Orientace v marketingové oblasti.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Podmínky pro získání zápočtu: - aktivní účast na seminářích - prezentace a odevzdání týmové seminární práce na zadané téma Zkouška písemná z probírané látky - minimální požadavek 70 %
|
Doporučená literatura
|
-
Gupta, D.,K., Ch.Koontz, Massisimo. Marketing library and information services - II: a global outlook. Berlín, 2013. ISBN 978-3-11-028086-9.
-
Pavlík J a kol. Regiony budoucnosti - spolupráce, bezpečí, efektivita: Inspirace pro rozvoj. Praha: Grada Publishing a.s., 2020. ISBN 978-271-2961-4.
-
Pavlík,M.et al. Jak úspěšně řídit obec a region. Praha, 2014. ISBN 978-80-245-5256-3.
-
Provazníková, R. Financování měst, obcí a regionů - teorie a praxe. Praha, 2015. ISBN 978-80-247-5608-0.
-
Rektořík, J.,Šelešovský,et al. Jak řídit kraj, město, obec.Strategie komunikace řízení. Brno, 2002. ISBN 80-210-2957-9.
-
Slavík,J. Marketing a strategické řízení ve veřejných službách. Praha, 2014. ISBN 80-7169-995-0.
-
Vaštíková, M. Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha, 2014. ISBN 978-80-247-5.
|