Předmět: Vybrané statě z marketingu

» Seznam fakult » EF » KMG
Název předmětu Vybrané statě z marketingu
Kód předmětu KMG/VSM-D
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dědková Jaroslava, doc. PhDr. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Tematické bloky: 1.Vývojové formy a trendy v marketingu (digitální, mobilní, virální, guerillový, event marketing), využití nových technologií v marketingu, orientace na zákazníka, hodnota vztahu se zákazníkem. 2.Marketingový výzkum, koncepce výzkumu a metody získávání dat (elektronické dotazování) 3.CRM - diferencované řízení vztahů se zákazníky (databázový marketing), RFM analýza, životní cyklus a segmentace zákazníků podle jejich hodnoty, ziskovost zákazníků. 4.Hodnota zákazníka a pro zákazníka, různé přístupy ve vymezení konceptu hodnoty zákazníka, řízení vztahů se zákazníky. 5.Marketing a internet (online marketing, e-marketing) 6.Marketing a sociální sítě 7.Nové formy marketingové komunikace 8.Elektronické obchodování (e-commerce, e-shopping)

Studijní aktivity a metody výuky
Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
  • Účast na výuce - 280 hodin za semestr
Výstupy z učení
Svým zaměřením a obsahem se předmět snaží seznámit doktorandy s novými trendy a formami marketingu, vznikajícími v souvislosti s neustálým rozvojem ICT, s novou filosofií a pojetím marketingu, který klade důraz na zákazníka a jeho potřeby, na komunikaci a řízení vztahů se zákazníky. Cílem předmětu je seznámit doktorandy s pokročilými formami a nástroji marketingu, se kterými se mohou ve svém oboru setkat. Marketing jako obor ve vazbě na nové trendy ICT v současné době zaznamenává dynamický rozvoj, který přináší stále nové možnosti jeho využití. Propojenost marketingových aktivit s novými technologiemi je zcela zřejmá. Smyslem předmětu je pochopení probíhajících procesů, zaměřených především na využití internetu v marketingových aktivitách, na vzájemnou interakci, efektivní online komunikaci se zákazníky, propojení marketingových aktivit s možností přesného zacílení a využívání informací o produktech, značce a zákaznících v procesu diferencovaného řízení vztahu se zákazníky.
Studenti získají znalosti v souladu s cílem a obsahem předmětu.
Předpoklady
Základní ekonomické znalosti .

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška

Předmět je určen pro doktorandy, kteří nejsou marketingovými specialisty. Předpokládá však znalost a pochopení základních marketingových pojmů, koncepcí, strategií a nástrojů, schopnost analýzy, koncepčního myšlení a tvořivého přístupu. Doktorandi zpracují seminární práci na marketingové téma vybrané v souvislosti s tematickým zaměřením disertační práce, prokáží schopnost kritického zhodnocení stávajících poznatků a posoudí možností jejich aplikace na vybranou problematiku, případně navrhnou koncept praktického řešení nebo dalšího zkoumání dané problematiky. Prezentace zvolené tématiky bude součástí odborné rozpravy u zkoušky.
Doporučená literatura
  • DOYLE, P. Value-based marketing: Marketing Strategies for Corporate Growth and Shareholder Value. Chichester: John Wiley & Sons, Ltd. ISBN 978-0-470-77314-7.
  • DURKIN, M., A. McCARTAN a M. BRADY. Social Media and Interactive Communications. Abingdon: Routledge, 2017. ISBN 978-1-138-65859-2.
  • HALL, S. Innovative B2B Marketing: New Models, Processes and Theory. Kogan Page, 2017. ISBN 978-0-749-48080-6.
  • HORREL, E. Zákaznická věrnost. Brno: Computer Press, 2007. ISBN978-80-251-1905-1..
  • KASHANI, K. Proč už neplatí tradiční marketing. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1536-7.
  • KOTLER, P a F. TRIAS DE BES. Inovativní marketing. Jak kreativním myšlením vítězit u zákazníků..
  • KOTLER, P., C. J. DIPACK a S. MAESINCEE. Marketing v pohybu. Nový přístup k zisku, růstu a obnově.. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-161-4.
  • KOTLER, P., H. KARTAJAYA a I. SETIAWAN. Marketing 4.0. Moving from Traditional to Digital.. Hoboken: Wiley and Sons, 2017. ISBN 978-1-119-34120-8.
  • KOZEL, R., L. MYNÁŘOVÁ a H. SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu..
  • KUMAR, N. Marketing jako strategie vedoucí k úspěchu. Praha: Grada Publishing, 2008..
  • LOŠŤÁKOVÁ, H. a kol. Diferencované řízení vztahů se zákazníky.. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-3155-1.
  • Vlček. Hodnota pro zákazníka. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-7261-068-6.
  • Vlček. Management hodnotových inovací. Praha: Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-164-5.
  • WOODRUFF, R. B. a S. F. GARDIAL. Know Your Customer: New Approaches to Understanding Customer Value and Satisfaction. Blackwell Publishing, 2008. ISBN 978-1-55786-553-3.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr