| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Kašparová Petra, Ing. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Přednášky (témata): 1. Charakteristika obchodního podnikání -  management, činnosti, funkce. 2. Maloobchod a velkoobchod -  vývoj, význam, kategorie. 3. Vývojové tendence obchodu -  integrace, kooperace, E-komerce. 4. Řízení obchodních firem -  finanční, projektové, rizik. 5. Cenová strategie v maloobchodě, nákup zboží a řízení obchodního sortimentu. 6. Merchandise management -  druhy, činnosti, retailingový mix. 7. Tvorba strategie obchodních firem, lokalizace a dispozice maloobchodní sítě. 8. Nákupní chování spotřebitele, kritéria spotřebních trhů. 9. CRM = customer relationship management -  budování loajality, věrnostní systémy. 10. Brand management, nové přístupy a inovace v maloobchodě, současná situace na trhu.  Semináře (témata): 1. Zadání témat pro seminární práce.  2. Seznámení se základními přístupy a charakteristikami retailingu.   3. Prezentace seminárních prací. 4. Závěrečná plenární diskuze k závěrům seminárních prací.
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Seminář, E-learning, Prezentace práce studentů
        
            
                    
                
                    
                    - Příprava na zkoušku
                        - 35 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Semestrální práce
                        - 25 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava prezentace (referátu)
                        - 10 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 20 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 30 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cílem předmětu je seznámit studenty se specifickými rysy retailingu, představit základní přístupy k rozvoji a udržení konkurenční výhody maloobchodu v mezinárodním prostředí, zdůraznit význam a funkci obchodu, nastínit vývojové tendence v maloobchodu, představen je koncept řízení obchodních firem, územního a dispozičního členění jednotek, CRM a tvorby cen v maloobchodu.
                 
                
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                nespecifikováno
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Písemná zkouška, Ústní prezentace samostatné práce studenta
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Zápočet: Vypracování a prezentace seminární práce, aktivita a účast na cvičeních.  Zkouška: Písemná zkouška formou otevřených a uzavřených otázek. 
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    CIMLER, P., D. ZADRAŽILOVÁ, et al. Retail management. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-167-6.
                
 
            
                
                - 
                    COX, R. a P. BRITTAIN. Retailing: An introduction. 5th ed. London: Financial Times/ Prentice Hal, 2004. ISBN 978-0273678199.
                
 
            
                
                - 
                    HES, A. Velkoobchod a maloobchod. Praha: ČZU, 2007. ISBN 978-80-213-1163-3.
                
 
            
                
                - 
                    LEVY, M. a B. WEITZ. Retailing Management. 9th ed. USA: McGraw-Hill/Irwin Publishing, 2013. ISBN 978-0078028991.
                
 
            
                
                - 
                    MULAČOVÁ V. a P. MULAČ. Obchodní podnikání ve 21. století. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4780-4.
                
 
            
                
                - 
                    PRAŽSKÁ, L., J. JINDRA, et al. Obchodní podnikání - retail management. 2. vyd.. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-7261-059-7.
                
 
            
                
                - 
                    ŠTRACH, P. Mezinárodní manamegent. Praha: Grada Publishing,, 2009. ISBN 978-80-247-2987-9.
                
 
            
         
         
         
     |