Vyučující
|
-
Knopová Lenka, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Vymezení pojmu zdraví, zdravý životní styl, zdravotně orientovaná zdatnost 2. Pohybová aktivita a její optimální nastavení, pohybové programy 3. Správné držení těla 4. Výživa a pitný režim 5. Vitamíny, minerály, výživové směry 6. Spánek, stres, správné dýchání 7. Test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Přednáška
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 15 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je přiblížení problematiky zdravého způsobu života. Studenti by se měli seznámit s pozitivním vlivem pohybové aktivity na lidské zdraví a s jejím optimálním nastavením ve spojitosti s dalšími faktory zdravého životního stylu.
Student se seznámí s alternativami pohybových aktivit pro udržení kondice a zdraví.
|
Předpoklady
|
Maturita na střední škole.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Test
Aktivní účast na cvičeních (alespoň 75 %), písemný test.
|
Doporučená literatura
|
-
JANOŠKOVÁ, H., ŠERÁKOVÁ, H. a MUŽÍK, V. Zdravotně preventivní pohybové aktivity. Brno: Masarykova univerzita, 2018. ISBN 978-80-210-8890-0.
-
MALCOLM, D. Sport, medicine and health: the medicalization of sport?. London, 2017. ISBN 9781315739311.
-
MUŽÍK, V. Výživa a pohyb jako součást výchovy ke zdraví na základní škole: příručka pro učitele. Brno: Paido, 2014. ISBN 978-80-7315-156-0.
|