Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Kurz seznamuje ve dvou částech (spolu s SU 2) s hlavními světovými představiteli jednotlivých uměleckých žánrů za posledních dvacet let; kurzy SU 2 a SU 3 doplňuje kurz SU 4, který podává přehled o hlavních tendencích českého současného umění v uvedeném období. Je uzavřen seminární prací. 1. Figurální malba (Peter Doig, Bernhard Martin, laura Owens). 2. Slovo a umění ve veřejném prostoru (Jenny Holzer, Elisabeth Brockmann, Martin Kippenberger). 3. Multiply a umění (původ ideje: Duchamp, Warhol, Beuys; současné příklady: Felix Gonzalez-Torres, skupina General Idea). 4. Sochařství a monumentální projekty (Jochen Gerz, Anish Kapoor, Rachel Whiteread, Rudolf Herz, Damien Hirst). 5. Prostory světla (Olafur Eliasson, Robert Gober). 6. Digitální umění a internet (Dellbrügge & de Moll, Lynn Hershman, Mark Napier, Alexei Schulgin). 7. Výtvarná a umění a další umělecké aktivity (alternativní tendence ve filmu, hudbě a tanci).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pozorování, Demonstrace
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 14 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět má danou pevnou strukturu. V daném semestru reaguje na nejaktuálnější dění na domácí a světové výtvarné scéně. Cyklus je zaměřen na projevy soudobého výtvarného umění a uměleckých realizací ve veřejném prostoru. Formou stručných přednášek a komentovaných prohlídek si všímá základních směrů vývoje světového výtvarného umění (post-konceptuální, video, akční, new gender umění, public art, nová malba, computer art atd.). Zároveň je kladen důraz na bezprostřední kontakt s uměleckým dílem a současným českým uměním. Hlavní důraz bude položen na otázku dematerializace v konceptuálním umění a u Josepha Kossutha.
Získat přehled o společných zdrojích současného umění a architektury.
|
Předpoklady
|
Nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta
Seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
-
Alberro, A., Buchmann, S. Art After Conceptual Art. MIT Press, 2006.
-
Alberro, A., Stimson, B.:. Conceptual Art. A Critical Antropoílogy. MITPress, 1999.
-
Ascher, M.:. Writings 1973 - 1983. Press of Nova Scotia College of Art and Design, 1983.
-
Burnett, R. How Images Think. The MIT Press, 2005.
-
De Oliviera, N., Oxley, N., Petry, M.:. Installation Art in the New Milennium. Thames &. Hudson, 2004.
-
Greene, R. Internet Art. Thames & Hudson, 2004.
-
Kosuth, J.:. Art After Philosophy and After. Collected Writings.
-
Lippard, L.:. Six years the dematerialization of the art object from 1966 ro 1972. Praeger, 1973.
-
Popper, F. From Technological to Virtual Art. The MIT Press, 2007.
|