Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Kurz seznamuje ve dvou částech (spolu s SU 2) s hlavními světovými představiteli jednotlivých uměleckých žánrů za posledních dvacet let; kurzy SU 2 a SU 3 doplňuje kurz SU 4, který podává přehled o hlavních tendencích českého současného umění v uvedeném období. Je uzavřen seminární prací. 1. Figurální malba (Peter Doig, Bernhard Martin, laura Owens). 2. Slovo a umění ve veřejném prostoru (Jenny Holzer, Elisabeth Brockmann, Martin Kippenberger). 3. Multiply a umění (původ ideje: Duchamp, Warhol, Beuys; současné příklady: Felix Gonzalez-Torres, skupina General Idea). 4. Sochařství a monumentální projekty (Jochen Gerz, Anish Kapoor, Rachel Whiteread, Rudolf Herz, Damien Hirst). 5. Prostory světla (Olafur Eliasson, Robert Gober). 6. Digitální umění a internet (Dellbrügge & de Moll, Lynn Hershman, Mark Napier, Alexei Schulgin). 7. Výtvarná a umění a další umělecké aktivity (alternativní tendence ve filmu, hudbě a tanci).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pozorování, Demonstrace
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 14 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět má danou pevnou strukturu. V daném semestru reaguje na nejaktuálnější dění na domácí a světové výtvarné scéně. Cyklus je zaměřen na projevy soudobého výtvarného umění a uměleckých realizací ve veřejném prostoru. Formou stručných přednášek a komentovaných prohlídek si všímá základních směrů vývoje světového výtvarného umění (post-konceptuální, video, akční, new gender umění, public art, nová malba, computer art atd.). Zároveň je kladen důraz na bezprostřední kontakt s uměleckým dílem a současným českým uměním. Součástí programu bude rovněž kritika umění jeho vlastními prostředky, zvláštní důraz bude položen na význam dadaismu v kontextu dvacátého a jednadvacátého století.
Získat přehled o společných zdrojích současného umění a architektury.
|
Předpoklady
|
Nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta
Seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
-
Debord, G.:. Situationist international. MIT Press, 2004.
-
Debord, G. Společnost spektáklu. Praha, 2007.
-
Moser M.A., MacLeod, D. Immersed in Technology, Art and Virtual Environments, Mary Ann Moser and Douglas MacLeod, The MIT Press,1997. The MIT Press, 1997.
-
Neil, A., Ridley, A. Arguing About Art. Contemporary Philoshopical Debates. London, 2002.
-
Overstreeet, N.:. In grafiti we trust. Praha, 2006.
-
Vilson, S.:. Information Arts. Intersections of Art. Science and Technology. The MIT Press, 2003.
-
Vitvar, J., Černý, D.:. Praha. 2018.
-
Volf, P., Kaláb, J.:. Praha. 2019.
|