Vyučující
|
-
Charvát Richard, Ing. Ph.D.
-
Dostálek Lukáš, MgA.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do počítačové grafiky, principy rastrové a vektorové grafiky s důrazem na praktické situace a aplikace. 2. - 3. Přehled používaných programů, porovnání proprietárních a open-source programů pro počítačovou grafiku. 4. - 5. Základy modelování, praktické cvičení s různými typy modelování. Využití polygonálního, křivkového a implicitního modelování na konkrétních příkladech. 6. - 7. Základy vytváření a využívání shaderů a PBR materiálů, logika a praktické ukázky s texturováním a UV mapováním. 8. - 9. Principy animace, základní metody animace. Animace pozice, rotace, velikosti a tvaru objektů. Animace kamer, světel, prostředí a materiálů. 10. - 11. Úvod do modifikátorů, nedestruktivní manipulace a animace objektů. 12. - 13. Renderování, optimalizace a nastavení scény. 14. Prezentace práce v semestru
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Předmět Grafické programy 1 poskytuje celistvý úvod do oblasti počítačové grafiky, zahrnuje základy 3D modelování s praktickými cvičeními, vytváření shaderů, PBR materiálů, animaci objektů a prostředí. Součástí je také úvod do modifikátorů a nedestruktivní manipulace s geometrií. V závěru se studenti naučí jakým způsobem své projekty připravit pro finální obrazový výstup a prezentování.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Podmínkou pro udělení zápočtu je alespoň 75% účast na hodinách, práce na zadáních během výuky a praktický samostatný úkol na konci semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
KANDINSKY, Wassily. Bod - linie - plocha: příspěvek k analýze malířských prostředků. Praha, 2000. ISBN 80-86138-16-X.
-
PAUL, Christiane. Digital art.. London, 2008. ISBN 9780500779019.
-
SAMARA, Timothy. Grafický design: základní pravidla a způsoby jejich porušování. ISBN 9788073910303.
-
ŽÁRA, Jiří. Moderní počítačová grafika. 2. přeprac. a rozš. vyd.. Brno, 2004. ISBN 9788025104545.
|