Vyučující
|
-
Charvát Richard, Ing. Ph.D.
-
Dostálek Lukáš, MgA.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do tématu topologie digitálních modelů a jejich vývoje 2. - 3. Topologie a její význam, tvorba efektivních a čistých geometrických struktur. 4. - 5. Optimalizace modelů, techniky snižování počtu polygonů, LOD a další principy. 6. - 7. Pokročilé texturování, přehled nodové logiky k vytváření shaderů a tvorba textur pomocí procedurálních metod. 8. - 9. Pokročilé metody animace, animace postav, objektů a kamer. 10. - 11. Export modelů, formáty exportu a přizpůsobení exportu pro různé herní aplikace, virtuální realitu nebo vizualizace. 12. - 13. Práce s částicovými systémy. 14. Post-processing efekty a jejich nastavení. Závěrečný výstup.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Předmět Grafické programy 2 zahrnuje řešení topologie modelů a teorii efektivní tvorby geometrických struktur, optimalizaci modelů včetně snižování polygonů, pokročilé techniky texturování a tvorbu shaderů, pokročilé metody animace, export modelů do různých formátů a přizpůsobení pro herní aplikace, virtuální realitu a vizualizace, práci s částicovými systémy a nastavení finálních post-processing efektů.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Podmínkou pro udělení zápočtu je alespoň 75% účast na hodinách, práce na zadáních během výuky a praktický samostatný úkol na konci semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
MANOVICH, Lev. The language of new media. Cambridge:, 2001. ISBN 978-0-262-63255-3.
-
PAUL, Christiane. Digital art.. London, 2008. ISBN 9780500779019.
-
PECINOVSKÝ, Rudolf. Python: kompletní příručka jazyka pro verzi 3.11.. Praha, 2023. ISBN 978-80-271-3891-3.
-
POULIN, Richard. Jazyk grafického designu: ilustrovaná příručka vysvětlující hlavní principy designu. Praha. 2012.
-
ŽÁRA, Jiří. Moderní počítačová grafika. Brno, 2004. ISBN 9788025104545.
|