Vyučující
|
-
Charvát Richard, Ing. Ph.D.
-
Rouha Jan, MgA.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do rozšířené reality a jejích aplikací 2. - 3. Základy programování v OpenGL pro AR 4. Pokročilé techniky v OpenGL pro AR 5. - 6. Úvod do VR pomocí brýlí Oculus 7. - 8. Praktické programování pro VR v Unity 9. Pokročilé techniky v Unity pro VR 10. - 11. Úvod do Hololens 2 a mixed reality 12. Základy webového programování pro AR 13. Pokročilé techniky webového programování pro AR 14. Opakování a obecné znalosti programování a počítače
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Cvičení
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 32 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmět je naučit studenty zacházet na základní úrovni se zobrazovacími technologiemi z kategorií AR a VR. Absolvent si osvojí znalosti virtuálního obsahu za účelem jeho prezentace v nějaké realitě. Použitá platforma je za AR mobilní telefonu s fotoaparátem a webové programování samého nosného kamene, OpenGL. Část pro VR je věnována převážně zobrazení obsahu pomocí brýlí Oculus firmy Microsoft. Okrajově se čas věnuje i platformě kombinované reality (XR), konkrétně se zařízením Hololens 2.
|
Předpoklady
|
Základní znalost nějakého programovacího jazyka (nejlépe C#).
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Kombinovaná zkouška, Praktická demonstrace získaných dovedností, Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta
Podmínkou pro udělení zápočtu je alespoň 75% účast na hodinách, práce na zadáních během výuky a praktický samostatný úkol na konci semestru.
|
Doporučená literatura
|
|