Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Přednášky: 1. Sketchup - tréning pro ateliérová zadání - získávání dat 2. Sketchup - tréning pro ateliérová zadání - modelování terénu 3. Sketchup - tréning pro ateliérová zadání - modelování okolí 4. Sketchup - tréning pro ateliérová zadání - import objektů, databáze modelů 5. Sketchup - tréning pro ateliérová zadání - texturování 6. Sketchup - tréning pro ateliérová zadání - kótování 7. Sketchup - tréning pro ateliérová zadání - export výkresů: situace, půdorys, pohled, řez, perspektiva (ptačí a z lidského pohledu). 8. Sketchup - tréning pro ateliérová zadání - Export dat pro Blender 9. Blender - tréning pro ateliérová zadání - import dat, optimalizace, příprava scény 10. Blender - tréning pro ateliérová zadání - zákres do fotografie 11. Blender - tréning pro ateliérová zadání - rendering 12. In design - tréning pro ateliérová zadání - Grafické zpracování a Layout 13. Tisk posteru 14. Konzultace technického provedení ateliérových výstupů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování)
- Semestrální práce
- 14 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 14 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět navazuje na informace a získané dovednosti v předmětu Tvorba modelů a prototypů 1. Předmět je strukturován tak, aby absolvent porozuměl problematice získávání dostupných dat, uměl samostatně data zpracovávat a vytvářet podklady pro své tvůrčí studie. Budou mu vysvětleny základní postupy navrhování v 2D a 3D prostoru a ustálené konvence. Součástí výuky je problematika grafické prezentace projektů. Absolvent je schopen své vize zadat do výroby pomocí dokumentace.
Schopnost vytvořit výkresovou dokumentaci k projektu.
|
Předpoklady
|
žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Zápočet, odevzdání všech dílčích úkolů, alespoň 75 % účast na výuce
|
Doporučená literatura
|
-
FARIN, Gerald E. Computer Graphics and Geometric Modelling: Implementation and Algorithms. Cambridge:, 2003. ISBN 978-0-521-81819-4.
-
FIŠAR, Zdeněk. 2 + 3 D. Grafika plus produkt. Praha, 2006. ISBN 80-86863-13-3.
-
NEUFERT, Ernst. Architect's Data. Oxford:, 2002. ISBN 978-0-632-05121-5.
-
NICHOLSON, Lydia. SketchUp for Interior Design: 3D Visualizing, Designing, and Space Planning.. Hoboken:, 2014. ISBN 978-1-118-62969-1.
-
RENDGEN, Sandra, WIEDEMANN, Julius (ed.). History of information graphics. Köln:, 2019. ISBN 978-3-8365-6767-1.
-
ŠVÁCHA, Rostislav, ed. Bydlení: Navrhování bytového interiéru. Praha, 2006. ISBN 80-86863-11-7.
|