Předmět: Základy technického kreslení 2

» Seznam fakult » FA » KUM
Název předmětu Základy technického kreslení 2
Kód předmětu KUM/ZTK2
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Zeman Filip, MgA.
Obsah předmětu
Přednášky: 1. Sketchup - tréning pro ateliérová zadání - získávání dat 2. Sketchup - tréning pro ateliérová zadání - modelování terénu 3. Sketchup - tréning pro ateliérová zadání - modelování okolí 4. Sketchup - tréning pro ateliérová zadání - import objektů, databáze modelů 5. Sketchup - tréning pro ateliérová zadání - texturování 6. Sketchup - tréning pro ateliérová zadání - kótování 7. Sketchup - tréning pro ateliérová zadání - export výkresů: situace, půdorys, pohled, řez, perspektiva (ptačí a z lidského pohledu). 8. Sketchup - tréning pro ateliérová zadání - Export dat pro Blender 9. Blender - tréning pro ateliérová zadání - import dat, optimalizace, příprava scény 10. Blender - tréning pro ateliérová zadání - zákres do fotografie 11. Blender - tréning pro ateliérová zadání - rendering 12. In design - tréning pro ateliérová zadání - Grafické zpracování a Layout 13. Tisk posteru 14. Konzultace technického provedení ateliérových výstupů.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování)
  • Semestrální práce - 14 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 14 hodin za semestr
Výstupy z učení
Předmět navazuje na informace a získané dovednosti v předmětu Tvorba modelů a prototypů 1. Předmět je strukturován tak, aby absolvent porozuměl problematice získávání dostupných dat, uměl samostatně data zpracovávat a vytvářet podklady pro své tvůrčí studie. Budou mu vysvětleny základní postupy navrhování v 2D a 3D prostoru a ustálené konvence. Součástí výuky je problematika grafické prezentace projektů. Absolvent je schopen své vize zadat do výroby pomocí dokumentace.
Schopnost vytvořit výkresovou dokumentaci k projektu.
Předpoklady
žádné

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška

Zápočet, odevzdání všech dílčích úkolů, alespoň 75 % účast na výuce
Doporučená literatura
  • FARIN, Gerald E. Computer Graphics and Geometric Modelling: Implementation and Algorithms. Cambridge:, 2003. ISBN 978-0-521-81819-4.
  • FIŠAR, Zdeněk. 2 + 3 D. Grafika plus produkt. Praha, 2006. ISBN 80-86863-13-3.
  • NEUFERT, Ernst. Architect's Data. Oxford:, 2002. ISBN 978-0-632-05121-5.
  • NICHOLSON, Lydia. SketchUp for Interior Design: 3D Visualizing, Designing, and Space Planning.. Hoboken:, 2014. ISBN 978-1-118-62969-1.
  • RENDGEN, Sandra, WIEDEMANN, Julius (ed.). History of information graphics. Köln:, 2019. ISBN 978-3-8365-6767-1.
  • ŠVÁCHA, Rostislav, ed. Bydlení: Navrhování bytového interiéru. Praha, 2006. ISBN 80-86863-11-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr